top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

תקיפה בצוריף

"ביום שישי התפתח עימות אלים בין מתיישבים לפלסטינים וכמה אזרחים ישראלים סמוך ליישוב בת עין שבמרחב החטיבה המרחבית עציון. כוחות צה"ל בשיתוף משטרת ישראל שפעלו במרחב, הפרידו בין הצדדים ופיזרו את העימות. במהלך פעילות הכוחות, משטרת ישראל עצרה שלושה מתיישבים אשר הועברו להמשך חקירה" (השיבוש בניסוח התגובה במקור).

זאת הייתה תגובת הצבא לתקיפה שאירעה ביום שישי, ה-12.11.2021, על אדמות הכפר צוריף מדרום-מערב לבית לחם. התוקפים הגיעו כולם מההתנחלות האולטרה-אלימה בת עין. מדובר בתקיפה אלימה נוספת של מתנחלים כנגד פלסטינים ופעילים ישראלים שבאו לסייע להם במסיק. כמו אין-ספור תקיפות דומות, גם התקיפה הזו חלפה לה מתחת לרדאר של כמעט כל ערוצי התקשורת הישראליים. ביג דיל, כלב נשך אדם. שגרה.

הפעיל גיל המרשלג, שהמתנחלים פצעו אותו בידו, צוטט ב'שיחה מקומית': "בתחילת היום היה הרבה צבא, אבל הם עזבו ואיפשרו את התקיפה. התרענו בפניהם חצי שעה לפני התקיפה, והם התמהמהו לחזור. המתנחלים התחילו לזרוק אבנים או תקפו פיזית באלות. לאחד מהם היתה אלה כמו של המשטרה...הם היכו במשך כמה דקות, ואז נסוגו. כשמג"ב התחילו להגיע לכיוון, הם ברחו למעלה לתוך המאחז. הכוחות לא רדפו אחריהם". (קישור לידיעה באתר 'שיחה מקומית' - https://bit.ly/3DFRopP)

המסיק והתקיפה תועדו על ידי הצלם שי קנדלר. (מומלץ לצפות בתצלומים - https://bit.ly/3CAEacB). על אף שרוב התוקפים היו רעולי פנים, בכמה מהתצלומים ניתן לזהות את חלקם בלא קושי. עשרות האנשים שהשתתפו בתקיפה ירדו ממאחז שנבנה כשבוע קודם לכן. המאחז נבנה על גבעה השלטת על הואדי שבו נמצאים עצי הזית שנמסקו, על מנת לשמש כנקודת יציאה לתקיפת פלסטינים שעציהם נמצאים כ-300-200 מטר משם.

בכמה מהתצלומים ניתן לראות אדם מזוקן - חמוש ברובה M-16 תלוי על צווארו, מוכן לירי - המשקיף בשלווה על עשרות התוקפים מיידים אבנים ומשגיח שלא יאונה להם, חלילה, כל רע. זאת, במקום לעצור אותם ולמסור אותם למשטרה. רבש"ץ (רכז ביטחון שוטף צבאי) הוא אדם שמקבל משכורת, נשק, רכב והרבה מאוד סמכויות מהצבא, כמו למשל זו המופיעה בסעיף 5 ב' בצו 432 "הצו בדבר הסדרת השמירה בישובים" :

"לעצור אדם בלא צו מעצר אם... אדם מבצע בפני עבירה... שהעונש הקבוע בצידה הוא שלוש שנות מאסר..." (קישור לצו הצבאי המגדיר את סמכויות הרבש"ץ - https://bit.ly/3qZYfXB).

על מנת להסיר ספק, נזכיר כי בסעיף 329 א(2) של חוק העונשין, נקבע שדינו של מי ש"מנסה שלא כדין לפגוע באדם בקליע, בסכין, באבן או בנשק מסוכן או פוגעני אחר", הוא עשרים שנות מאסר.

לידיעת צה"ל, במידה והוא ירצה לטפל באיש הזה במישור המשמעתי, או בעצם הפלילי - שכן אי מניעת פשע היא עבירה שדינה שנתיים מאסר (סעיף 262 של חוק העונשין) - היינו ממליצים להתחיל בזימונו של הרבש"ץ של בת עין לחקירה, על מנת לברר קודם כל האם מדובר בו אישית, או באחד מהאנשים הכפופים לו.

חחחחחחחחח, כן גם אנחנו צחקנו כאשר קראנו שוב את מה שכתבנו זה עתה.


コメント


bottom of page