top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

תיקון חוק ההתנתקות

"החל ביום הפינוי של שטח מפונה, לא ייכנס ישראלי לאותו שטח, ולא ישהה בו, אלא בהיתר שייתן לו המפקד ובהתאם לתנאי ההיתר" (סעיף 24 א - "חוק ישום תכנית ההתנקות").

בשבוע שעבר הממשלה המושחתת והגזענית של מדינת ישראל, העבירה בכנסת תיקון ל"חוק יישום תכנית ההתנתקות". משמעות "התיקון" היא שמעתה והלאה, מתנחלים יכולים לשהות במקומות בהם היו ארבע ההתנחלויות שפונו בצפון הגדה המערבית בקיץ 2005. לאחר אישור "התיקון" לחוק, נתניהו אמר שאין לישראל כוונות לבנות במקומות הללו "ישובים" חדשים. אבל לשותפיו הפוליטיים של נתניהו המושחת, שמחזיקים אותו חזק בביצים, יש תוכניות אחרות: למשל אורית סטרוק הנושאת בתואר "שרת ההתיישבות והמשימות הלאומיות", הבטיחה שבעתיד "נחזור" גם להתנחלויות ברצועת עזה. הנה עוד ביטוי פוליטי מופרע במיוחד של שליטת הימין הקיצוני בממשלת נתניהו השישית. ארבע ההתנחלויות שבאתריהן מותר "לשהות" מעתה, הן: חומש, שא נור, כדים וגנים. ראוי להבהיר על מה מדובר: בארבעת ההתנחלויות הללו יחד, חיו כ-600 מתנחלים עד לפינוין. לתיקון חוק ההתנתקות - https://bit.ly/3ZAOJYE; ולחוק עצמו - http://bit.ly/4301L4R

חשוב להבהיר: זה לא שהמתנחלים או המדינה, כיבדו את "חוק ההתנתקות" עד עכשיו. אדרבא, מזה למעלה מעשור שמתנחלים אלימים ביותר, נמצאים רוב הזמן במקום בו היתה ההתנחלות חומש, בידיעת הצבא ובהגנתו (מומלץ לחזור ולקרוא את הפוסט שהעלנו בדצמבר 2021 על המאחז שהוקם במקום: https://bit.ly/40VoU6G). האתר שבו היתה ההתנחלות חומש, הוא זה שהכי פשוט למתנחלים להגיע אליו, שכן הוא הקרוב ביותר להתנחלות המבודדת והאלימה שבי שומרון, המהווה בסיס התארגנות ויציאה. אבל מתנחלים מגיעים מפעם לפעם בליווי הצבא, גם למקום בו היתה ההתנחלות שא-נור, שנמצאת צפונה משם, על גבעה הצופה על כביש שכם-ג'נין (כביש 60). האתרים שבהם היו שתי ההתנחלויות כדים וגנים, נותרו לעת עתה מחוץ לטווח הנזק של המתנחלים, בשל קרבתן המיידית לג'נין ולכפרים שנמצאים מדרום-מזרח לה. בישראל של שנת 2023, אפשר לסמוך על כך שימצאו הגורמים הפוליטיים, שידאגו לכך שבקרוב נשמע על "עליות לרגל" ועל אירועים מיוחדים גם בשני האתרים הללו.

כל ארבע ההתנחלויות הללו, הוקמו על ידי ממשלות הליכוד בשלהי שנות ה-70 וראשית שנות ה-80, הלא הן השנים שכל ההתנחלויות היו "5 דקות מכפר סבא". אוכלוסיית ההתנחלויות הללו היתה בעיקר של חילונים/מסורתיים ובכולן היתה נטישה משמעותית במהלך השנים הראשונות והמדממות ביותר של האיתיפאד'ה השניה. בשנים אלו, כל כניסה ויציאה מההתנחלויות הללו היתה כרוכה בסכנת מוות הן למתנחלים בהתנחלויות המובדדות הללו ועוד יותר מכך לפלסטינים שגרו או במקרה עברו בסמוך אליהן. למקומות הללו הנהגת המתנחלים הקיצונית בסיוע ראש ממשלת ישראל המושחת ומפלגתו המרקיבה, רוצה לדחוף את הישראלים בחזרה.

לתועלת הציבור, סיכמנו כמה נתונים על ארבע ההתנחלויות הללו בטבלה -


לקובץ הישובים של הלמ"ס, בו ניתן לראות את מספר המתנחלים במקום בסוף שנת 2004 - https://bit.ly/42XJXHL



Comments


bottom of page