top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

שער חגאי

לפני כשבוע (23.7.2023) חתם אל"מ ישי רוזיליו, נציגה הבכיר של דיקטטורת האפרטהייד הישראלית באזור חברון, על צו סגירה ל-24 שעות של "מרחב חוות חגאי". "חוות חגאי" היא שיבוש קל של שמו של המתנחל בשם חגי שהקים בשנת 2018 מאחז לא חוקי ממערב להתנחלות המבודדת והאלימה נגוהות. מאז הגעתו של המתנחל למקום, הפלסטינים באזור מדווחים על מעורבתו באלימות שיטתית שמטרתה היא גירוש פלסטינים מאלפי דונם של אדמות מרעה (https://bit.ly/3Kqgs9N). על הצו של רוזיליו שעל פי המפה שצורפה לו, כלל שטח בן קרוב ל-800 דונם, לא פורטה סיבת הסגירה - אבל לא היה צורך בכך: באותו בוקר הופיעו שני בולדוזרים של המתנחלים, שהחלו להכשיר שטח על ההר שנמצא מצפון להתנחלות נגוהות.

לפני שלוש שנים דיווחנו כאן לראשונה, על כך שמתנחלי נגוהות החלו לפרוץ כביש פיראטי שמוביל מההתנחלות אל ההר שנמצא מצפון לה (https://bit.ly/47cMpfp). חצי שנה לאחר מכן, שבנו ועדכנו כאן על כך שהמתנחלים עם בולדוזרים, שוב החלו להשתולל באותו אזור (https://bit.ly/3OiQYfC).

ואכן כפי שצפינו בפוסטים הקודמים, עתה מתברר כי מטרת פריצת הכביש הפיראטי היא הקמת מאחז חדש. בשלב זה, נראה כי מדובר בהכשרת שטח חקלאי לנטיעת כרם על חלק קטן מתוך שטח בן כ-1,300 דונם שנבזז עוד בשנת 1982 באמצעות הכרזה עליו "כאדמת מדינה". הגעתם של המתנחלים למקום היתה רק עניין של זמן, אך ברור שהתזמון הנוכחי אינו מקרי. הוא חלק מהאתנן שראש הממשלה המושחת משלם לשותפיו בימין הקיצוני-האלים. כדי לאפשר להם לבזוז עם מינימום הפרעות, אל"מ רוזליו חתם על צו שטח צבאי סגור. "שטח צבאי סגור" לכולם, חוץ מאשר למתנחלים כמובן.

לתיקייה עם צילום הצו של רוזיליו - https://bit.ly/3rVZKbS


Comments


bottom of page