top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

שירות לאומי במנהל האזרחי

בת שירות לאומי יקרה - למנכ"ל "הרשות לשירות לאומי-אזרחי", מר ראובן פינסקי, יש בשורה מאוד משמחת עבורך: על אף שלא התגייסת לצבא, בקרוב גם את תוכלי להיות חלק ממנגנון הגירוש והאפרטהייד הישראלי בגדה המערבית.

בסוף אוקטובר 2021, כלומר לפני קצת למעלה מחודשיים, התארח פינסקי באתר החדשות - בעל הקו הימני קיצוני, שמשרת את הסקטור הדתי לאומי - סרוגים. בראיון בן כ-8 דקות שהעניק, הפליג פינסקי בשבח השינויים והחידושים שהוא מתכנן לחולל במסלול השירות הלאומי. בין היתר, סיפר פינסקי על תפקיד חדש שיפתח בקרוב בפני בנות השירות הלאומי:

"....והדבר השני, הוא שירות לאומי במנהל האזרחי. לא מדובר בפקידות או במגישות קפה, אלא צוות במנהל האזרחי שעוסק במערכה על שטחי C. הבעיה הגדולה שם היא כוח אדם, הן יושבות על הנתונים הגיאוגרפיים, מנטרות את המצב של השטח, ושולחות את הצוותים. זה שירות יוצא דופן, שלא נמצא בחזית, אבל תורם תרומה משמעותית עד מכרעת למדינת ישראל." (הראיון - https://bit.ly/31facyi).

על-פי סעיף 4 בחוק שירות לאומי אזרחי:

"שירות אזרחי-ביטחוני יהיה באחד מהגופים המפורטים להלן, בכל תחום או תפקיד, והכול בכפוף להוראות לפי חוק זה:

(1) יחידות הסמך של משרד ראש הממשלה שתכלית פעילותן היא ביטחון המדינה ותושביה;

(2) משטרת ישראל;

(3) שירות בתי הסוהר;

(4) הרשות הארצית לכבאות והצלה;

(5) הרשות להגנה על עדים;

(6) המשטרה הירוקה ואגף ים וחופים במשרד להגנת הסביבה;

(7) אגודת מגן דוד אדום שהוקמה בחוק מגן דוד אדום, התש"י-1950;

(8) גופים בפריסה ארצית שעיקר עיסוקם בהצלת חיי אדם וגופים שעזרתם נדרשת באופן מיידי לזיהוי קורבנות אסון, שקבע השר, בצו, באישור הוועדה.

ומה יותר "ביטחון המדינה ותושביה" מאשר גירוש פלסטינים משטחי C? (חוק שירות לאומי אזרחי-https://bit.ly/3ELRZpV).

על כך, יכול מר פינסקי ודאי להעיד באופן אישי. שכן, הוא תושב ההתנחלות המבודדת והאלימה פסגות, שהוקמה בשלהי שנת ה-70 ממש מעל הערים אל-בירה ורמאללה. תושביה של ההתנחלות פסגות, הוכיחו כיצד ניתן ליטול יוזמה, ולגרש מאות בעלי קרקעות פלסטינים באמצעות השתלטות אלימה על אדמותייהם (לפוסט על ההיסטוריה של ההתנחלות פסגות https://bit.ly/3qHV2Ky)


Comments


bottom of page