top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

שימוש בכלבים בנוקדים

כל ההתנחלויות הוקמו ומתקיימות על בסיס אלימות. כעשרה קילומטרים דרום-מזרחית לבית לחם, ישנה התנחלות מבודדת ונבזית במיוחד בשם נוקדים, שעליה כתבתנו כאן מספר פעמים בעבר (bit.ly/36ITrOF, bit.ly/3snUqL0, bit.ly/3qNA1z8, bit.ly/3qOjcnx).

ההתנחלות נוקדים הוקמה במקומה הנוכחי באמצע שנות ה-90; לאחר שחלק מתושביה כיום, עברו מכפר אלדד, שהייתה למעשה המחנה הזמני של ההתנחלות. עם המעבר לבתי הקבע בהתנחלות נוקדים, נותרו למעשה שתי התנחלויות - סליחה, "שכונות" שונות - שביניהן שטח באורך של כקילומטר, אשר בתוכו ישנם מטעי זיתים ואדמות פלחה, שהפלסטינים תושבי הסביבה מעבדים מזה דורות.

עם הקמתה של ההתנחלות במקומה החדש, מתנחלי נוקדים סגרו את גישתם של בעלי הקרקעות אל תוך מובלעת בת כ-40 דונם מעובדים, שנותרה בלב ההתנחלות. לאחר שנים ספורות, הגיעה לעזרת המתנחלים במקום, לא אחרת מאשר קק"ל - שהקימה על כמחצית מהשטח הזה, פארק עבור תושבי ההתנחלות. החצי השני, הדרומי יותר של המובלעת, הפך במהלך השנים לאתר אחסון של גרוטאות, אשפת בניין, סוכה מאולתרת לחמור; וכמה מבנים שנבנו באופן בלתי חוקי - חלקם כיחידות השכרה נפרדות מאחורי הבתים הפונים לרחוב.

אבל כל זה לא מספיק למתנחלים שם בנוקדים, הם רוצים עוד. מבחינתם גם אין די ב-3,500 הדונם שישראל בזזה באמצעות הכרזה עליהם כ"אדמות מדינה". הם רוצים גם את השטחים החקלאיים המעובדים, שנותרו בין השטחים היחסית טרשיים, ששימשו את הקהילות הפלסטיניות למרעה וחקלאות עונתית.

אז מה עושים?

בשלב הראשון, מונעים מהפלסטינים להיכנס לשטחיהם באופן סדיר, באמצעות הטרדות, איומים, הצקות, גדרות, שערים ובמידה ויש צורך - אז גם באמצעות אלימות פה ושם. בשלב הבא, משתלטים על עשרות רבות של דונמים חקלאיים, באמצעות נטיעת עצים, פרישת מערכות השקיה, פריצות דרכים והצבת ספסלי פיקניק. חשוב להדגיש, כי לא מדובר ביוזמה פרטית של אדם אחד או קבוצת תושבים "קיצוניים", אלא ביוזמה של ההתנחלות עצמה ששמה כסף על הפרויקט הזה.

אבל לפעמים כל זה לא מספיק. במיוחד כאשר ישנם בעלי קרקע עקשנים ועורכות דין נחושות - שמזה כעשור מלוות את בעלי הקרקעות באזור הזה, במאבק על הזכות לעבד את אדמותיהם, ואם אפשר, אז בבקשה גם בלא הצקות והטרדות של מתנחלים.

ביום רביעי שעבר (23.3), נערך סיור שבו השתתפו כ-40 איש, הסיור נועד לברר מה קורה בשטח. השתתפו בו כ-15 פלסטינים, מבעלי הקרקעות שעליהן השתלטו המתנחלים - כמחציתם אנשים מבוגרים מאוד; הייתה שם עו"ד שמלווה את בעלי האדמות באזור, מזה כעשור; והיו נציגים של גופים שונים של המדינה, שאמורים לאכוף את החוק, במקרים של פלישות של מתנחלים.

זמן לא ארוך לאחר תחילת הסיור, שנערך בתא שטח שעליו השתלטו מתנחלי נוקדים, הצטרפו עוד כמה אנשים לסיור. אבל הם לא הגיעו לבד. הם הגיעו עם כלבים. זה התחיל עם מתנחל שהגיע עם כלב קשור, שעבר בסמוך לקבוצה והמשיך בדרכו בלא לדבר עם איש. דקות ספורות לאחר מכן, הגיע מתנחל נוסף, הפעם עם כלב משוחרר - הוא החל להטריד בצורה מאיימת את הפלסטינים עם הכלב שלו, לצלם אותם, ולומר להם שיעזבו את המקום. במקביל אליו, הגיעו עוד 2-3 מתנחלים שהגיעו בלא כלבים; אחד מהם, עם מסכה שחורה, החל לצלם את המשתתפים מקרוב. אחריהם, הגיעה אישה עם כלב קשור בעל חזות מאיימת מאוד, שהסתובבה בלא סיבה נראית לעין, קרוב לפלסטינים. אלא שמטרתה הייתה ברורה - לאיים. לבסוף הגיע עוד מתנחל עם כלב, רביעי במספר. ברור שלא מדובר במקרה, אלא בהתגייסות של כמה מגזעני המקום.

ביוני 2021, העלנו כאן פוסט (bit.ly/3qOjgDN) שבו תיארנו כיצד מתנחלים אלימים, עושים שימוש בכלבים על מנת לאיים ואף לתקוף פלסטינים וכיצד התנחלויות כמו שילה, עלי ועפרה עושות שימוש בכלבים על מנת למנוע מפלסטינים להכנס לאדמות שההתנחלויות הללו השתלטו עליהן באלימות. הסיור בנוקדים, הוא דוגמה נוספת לכך שהשימוש בכלבים, הולך והופך ליותר ויותר שכיח גם בהתנחלויות שנחשבות ל"בורגניות" יותר. בורגניות ונבזיות. בדיוק כמו נוקדים.


Yorumlar


bottom of page