top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

שיבר המים בשילה - המשך

ביום ראשון האחרון (9.5.2021) פרסמנו פוסט על סגירת שיבר המים של תושבי הכפר הפלסטיני קריות, שמשמש אותם להשקייה ועבור עדרי הצאן שלהם.


תושבי קריות חושדים שמי שעומד מאחורי הסגירה הוא אחד מאנשי הבטחון של ההתנחלות האלימה והרעילה שילה, שהשיבר נמצא בקצה השטח עליו היא השתלטה. בעקבות סגירת שיבר המים, תושבי הכפר פנו לרבש"ץ של ההתנחלות שילה, שאמר להם ש"שיבר המים נסגר כנראה כי הם עושים בעיות". על אף שההנחה של תושבי קריות נראית לנו סבירה מאוד, אין בידינו דרך לקבוע מי אכן עומד מאחורי זה.


בעקבות פרסום הפוסט, רבש"ץ ההתנחלות מר יהל לוי כתב תגובה לפוסט (אותה ניתן לראות בפייסבוק) והכחיש כל קשר לסגירת השיבר:

"בהמשך לדברים שכתבתם אודות המקרה- סגירת המים אכן התרחשה בלילה אך בינה לבין ביטחון היישוב שילה אין שום קשר. הגדר של ה'שיבר' מים נמצאה פרוצה והברז אכן היה סגור כשהגיעו בבוקר תושבי הכפר. קיימתי לא מעט שיחות עם נציגי הכפר והסברתי להם שאין לי מידע על מי הגורם שסגר את המים...."

כלומר לא רק שהרבש"ץ של שילה לא עשה את זה כפי שתושבי קריות חושדים, הוא אפילו לא יודע מי כן עשה את זה. אז הנה ההצעה שלנו לרבש"ץ:

35 מטר מהשיבר שנסגר, מוצבת מצלמה שפועלת 24/7 ושצופה על כל האזור עליו מדובר. קל מאוד לפתוח את המחשב ולבדוק מי הגיע לשם באותו לילה. אם הוא מתקשה להפעיל את המערכת, אנחנו מוכנים להגיע לשילה כדי לעזור לו לחקור את העניין.


זה הרי התפקיד של הרבש"ץ, לא?

תצלום אוויר של האזור

Comentarios


bottom of page