top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

קק"ל #6 - מכייפים בפארק נוקדים

ביום חמישי (11.2) פורסם לראשונה ב-NEWS !וואלה ובעקבותיו באתרים נוספים, מסמך פנימי של קק״ל - קרן קימת לישראל שנכתב יום קודם לכן (10.2), שכותרתו "יהודה ושומרון - הצעת מחליטים" (קישור לכתבה- http://bit.ly/2OJgSy8). המסמך מסכם את החלטות דירקטוריון קק"ל באשר לפעילותה בשטחי הגדה המערבית.


פוסט שישי בסדרה.

הפעם, כפי שהבטחנו בפוסט הקודם, אנו חוזרים לבקר בהתנחלות נוקדים. אל הסיפור של הפארק בתוך ההתנחלות נוקדים התייחסנו כאן כבר מספר פעמים בעבר, אבל זו הזדמנות נוספת להזכיר אותו עבור מי שהצטרפו אלינו לאחרונה:

בשנת 1997 קק"ל הקימה פארק על כ-20 דונם של קרקע חקלאית מעובדת של פלסטינים, שנכלאה בלב ההתנחלות נוקדים, לאחר שהמתנחלים חסמו את גישת הבעלים למקום שנים ספורות קודם לכן. על הסיפור הזה תוכלו לקרוא בהרחבה בדו"ח שפרסמנו בדצמבר 2016, 'כחול לבן שחור'. (עמ' 27-29).

קישור לדו"ח- https://bit.ly/38l1dfs.


גם המקרה של נוקדים כמו המקרים של ההתנחלות עלי ומעלה לבונה עליהם סיפרנו כאן לאחרונה, מלמד כי לקק"ל ישנה פרשנות יצירתית בכל הקשור למה שקרוי שם "גאולת קרקעות".

Comentarios


bottom of page