top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש
תמונת הסופר/תKerem Navot

קהילת ג'ורת אל ח'יל גורשה


לאחר שנים של אלימות שהלכה וגברה, תושבי ג'ורת אל ח'יל לא עמדו עוד בפני אלימות מתנחלי אספר ופני קדם והמאחזים סביבם. ג'ורת אל ח'יל היא אחת מתוך עשרות קהילות ומקבצי רועים אשר גורשו מאז ה-7 באוקטובר 2023, על ידי מתנחלים אלימים, תוך סיוע של הרשויות הישראליות, במה שהוא לא פחות ממסע הגירוש הגדול ביותר מאז כיבוש הגדה המערבית ביוני 1967.



לפני כחודש העלנו כאן פוסט שהתריע מפני האפשרות שתושבי ג'ורת אל ח'יל יגורשו. את הפוסט חתמנו במילים הללו: "בשבת לפני כשבועיים (31.8) מתנחלים חמושים השתוללו עם טרקטורונים בין בתי התושבים במטרה להפחידם. תושבי ג'ורת אל ח'יל דיווחו כי למקום הגיעו עשרות מתנחלים, חלקם חמושים ולבושים מדי צבא. המתנחלים פגעו ברכוש ובמבנים ועל הדרך שדדו 300 כבשים, שגם זה דפוס שחוזר על עצמו בשנה האחרונה ומוכר ממקומות נוספים בגדה. המתנחלים באזור זה סימנו מטרה והם מבינים היטב מה ממשלת ישראל מצפה מהם לעשות. אם הם יצליחו הם לא יעצרו בג'ורת אל ח'יל".


והם אכן לא עוצרים שם. מזרחית לכפר אל-מניא כ-7 קילומטרים מצפון מזרח לג'ורת אל ח'יל, מתגוררות מספר משפחות רועים שמוצאן, כמו תושבי ג'ורת אל ח'יל, מהכפר סעיר. מאז ראשית המלחמה, המשפחות הללו נמצאות תחת התקפה מתמשכת של מתנחלים אלימים ביותר שמסתובבים במרחב שבין ההתנחלויות מעלה עמוס ותקוע, שתי התנחלויות שהפכו בשנים האחרונות למוקדי טרור מתנחלים קשים ביותר. ב-6 ביוני העלנו כאן פוסט שעסק במתרחש במרחב ממזרח להתנחלות תקוע. קישור לפוסט בהערות. 


בחודשים שחלפו מאז פרסום הפוסט, המתנחלים באזור זה, ביססו את אחיזתם בשטח, באמצעות הקמת מבנים ומאחזים, פריצת דרכים, סלילת קווי מים והשתלטויות חקלאיות בהיקפים של מאות דונם. התבססות המתנחלים האלימים במרחב שממזרח להתנחלות תקוע מאפשרת להם להתפשט דרומה ולאיים, להציק ומדי פעם לשדוד רכוש ממשפחות רועים באזור אל מניא. המטרה מאחורי המהלך הזה ברורה: לגרש פלסטינים בכלל ורועים פלסטינים בפרט, מהמרחב שבין תקוע, מעלה עמוס ואספר.


בחסות המלחמה עובר בהדרגה משטר האפרטהייד הישראלי להסתמך על הטרור שמשליטות כנופיות המתנחלים על האוכלוסייה הפלסטינית. פגיעתן של הכנופיות הללו בימים אלו קשה מתמיד.


Comments


bottom of page