top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

פקח במנהל האזרחי גר במאחז אביגיל

"היחידה לפיקוח של המנהל האזרחי באזור יהודה ושומרון אחראית על אכיפת הדין ותחיקת הביטחון בשטחי "C", מכוח דיני התכנון והבניה כנגד בניה בלתי חוקית במגזר הפלסטיני והישראלי, שמירה על אדמות המדינה ועל שטחי האש.

תחומי אחריות ושירותים:

פיקוח ואיתור בנייה בלתי חוקית בכלל המגזרים ובשטחי אש.

שמירה על אדמות המדינה.

ביצוע סקרי קרקעות בהתאם להנחיות דרג מדיני.

פיקוח ואכיפה בתחום איכות הסביבה.

פיקוח על כריה, חציבה ועל קידוחי מים בלתי חוקיים.

אכיפת שינוע יבילים באופן בלתי חוקי ביהודה ושומרון.

פיקוח על מתיחת קווי תקשורת וחשמל בלתי חוקיים וכן, מתקנים סולאריים.

טיפול בתחנות דלק בלתי חוקיות.

אכיפת חוק הפיקוח על הדרכים.

פיקוח ביערות, אתרים ארכיאולוגים, שמורות טבע וגנים לאומיים.

(מתוך אתר מתאם הפועלות בשטחים. https://bit.ly/3oUryZL)

סגרו את העיניים ותארו לכם עובד של רשות המיסים שנתפס מעלים מס, או שוטר שנתפס מבריח סמים. עכשיו תפתחו את העיניים ובואו שמעו סיפור: ביום שלישי (26.7.2022), פורסמה באתר שיחה מקומית, ידיעה מעניינת, אם כי לא תקדימית: מתברר שפקח של המנהל האזרחי, בשם אביה הגר, מתגורר במאחז הלא חוקי אביגיל שהוקם לפני כ-20 שנה בדרום הר חברון. כנגד כל המבנים במאחז זה, תלויים ועומדים צווי הריסה שהוצאו על ידי הקולגות של הפקח הגר. כך למשל, כנגד הבית שבו הוא מתגורר, תלוי ועומד מזה 13 שנה, צו הריסה שמספרו ח-115/09. אבל זוטות כמו צו הריסה של המנהל האזרחי, לא הפריעו לפקח הגר להרחיב את ביתו לאורך השנים ואף לבנות חצר נאה, שרובה אגב, בתוך "שטח אש" 918 - אותו "שטח אש", ששלושה שופטי בג"צ התירו לא מזמן למדינה, לגרש ממנו את תושביהם של 12-13 כפרי רועים פלסטינים שחיים שם במשך דורות.

הפקח הגר, כנראה לא אוהב לנסוע הרבה ולכן האזור עליו הוא אחראי, הוא דרום הר חברון. יום יום הוא יוצא, לא פעם בליווי חיילים חמושים, נותן הזהרה פה ומוציא צו הפסקת עבודה שם - ואז, בסוף היום, הוא חוזר לבית הלא חוקי שלו במאחז הלא חוקי שבו הוא מתגורר. סידור אידיאלי. הבעיה היא, שבגלל שהוא עובד כל כך קרוב לבית, לפעמים הוא שוכח להחליף בגדים. פעם אחת למשל, הוא בא לעבודה עם סווטשרט של "השומר יו"ש" – שהיא מיליציית מתנחלים חמושה ואלימה, שמעורבת עד צוואר בהפרת חוק (הסרטון של הפקח הגר ששכח להחליף בגדים - https://bit.ly/3Q3yUVY). קצת פד'יחה, בכל זאת מדובר אחרי הכל בפקח של המנהל האזרחי.

הפקח הגר אינו הפקח הראשון וגם לא השני שאנו תופסים על חם, מפר את החוק. לפני שנתיים פרסמנו כאן את הסיפור הלא יאמן, על מי שהיה במשך עשרות שנים, ראש יחידת הפיקוח במנהל האזרחי, דוד קישיק כהן. קישיק כהן השתלט על עשרות דונמים בבעלות פרטית של פלסטינים, בעודו עומד בראש יחידת הפיקוח ונטע עליהם עצי זית, אותם הוא מעבד גם כיום, בלא הפרעה (https://bit.ly/3baebRE). עוד לפני כן, חשפנו את סיפורו של עובד נוסף ביחידת הפיקוח, יוסי לויט שהשתלט על שטח שעל מיפויו הוא היה אמון (https://bit.ly/3S7wRCk).

ברור אם כן, שלא מדובר ב"תפוחים רקובים", אלא בארגז רקוב, שבו ישנם אנשים שעושים ככל העולה על רוחם, בעודם מקבלים משכורת וסמכויות מרחיקות לכת, על מנת "לאכוף את החוק".

הידיעה על הפקח הגר באתר "שיחה מקומית" - https://bit.ly/3PFIXRF




コメント


bottom of page