top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

פסק הדין: חסינות לאלימות מתנחלים

ביום רביעי (15.5.2024) בית משפט השלום בבית שמש דחה את רוב רכיבי תביעה אזרחית שהגיש המתנחל האלים צבי בר יוסף נגד ארגון כרם נבות, אך חייב אותנו לשלם לו 40 אלף ש"ח בגין חלקי התביעה שכן התקבלו.


בר יוסף שממשלות ארה״ב, בריטניה וקנדה הטילו עליו לאחרונה סנקציות, הגיש את התביעה בעקבות פוסט אותו פרסמנו לפני כ-4 שנים, שבו נטען בין היתר שהוא אדם אלים, שבמאחז אותו הקים בונים באופן לא חוקי, פורצים כבישים פיראטיים, משתלטים על אדמותיהם של פלסטינים ותוקפים אותם באכזריות. בפוסט כתבנו כי במדינה מתוקנת בר יוסף היה עומד לדין בגין מעשיו אולם הגדה המערבית אינה מקום נורמלי, ולכן בר יוסף שהוא אחד המתנחלים האלימים שמוציאים לפועל את מדיניות הממשלה שמטרתה היא לגרש פלסטינים משטחים נרחבים בגדה המערבית, חופשי להמשיך לפעול כפי שהוא פועל.


בית המשפט דחה לחלוטין את התביעה של בר יוסף, אשתו ובתו בטענה לפגיעה בפרטיותם, בגין פרסום תמונה בה נראו חוסמים דרך ציבורית בכניסה למאחז בלתי חוקי. בית המשפט דחה גם את רוב הטענות בכתב התביעה וקבע שבר יוסף אכן בנה בניה לא חוקית, איפשר לעדר שלו לרעות במטעים פרטיים של פלסטינים ונהג באלימות בריונית כלפי פלסטינים וישראלים שבאו לתעד את הבנייה הבלתי חוקית המתקיימת בתוך וסביב המאחז אותו הקים. כאן כתבה שפורסמה ביולי 2023 על בר יוסף בעיתון 'הארץ.


לצערנו ולהפתענו בית המשפט קיבל חלק מטענותיו של בר יוסף וקבע שלא הוכח כי סביב המאחז נפרצות דרכים לא חוקיות וכן שבר יוסף או אנשיו הם אלו שתקפו באלימות פלסטינים באזור המאחז, זאת למרות שהכיר במהימנות עדותם של מספר עדים פלסטינים וקיבל את טענתם שחוו אלימות קשה ביותר באזורים סמוכים למאחז. בגין החלק של התביעה שבית המשפט כן קיבל, חוייבנו כאמור לשלם לבר יוסף 40 אלף ש"ח, 10 מתוכם כהוצאות משפט.


עורכות הדין כרמל פומרנץ, וריהאם נסרה שייצגו אותנו במסירות בתיק זה סבורות כי בפסק הדין נפלו טעויות קשות. אף שבית המשפט הכיר במהימנות העדים הפלסטינים וקבע שהם אכן הותקפו באלימות קשה ביותר, הוא קבע שלא הוכח שהתוקף היה דווקא בר יוסף. בכך מצטרף לצערנו בית המשפט למגמה המטרידה מאוד של מתן חסינות דה פקטו למתנחלים אלימים. 



בכוונתנו להגיש ערעור על פסק הדין הזה לבית המשפט המחוזי. אנו קוראים לציבור הרחב שחושב שיש להוקיע אנשים מסוגו של בר יוסף, לתרום לנו.


paypal לתשלום באמצעות פייפאל לחצו כאן

להעברה בנקאית: חשבון על שם 'כרם נבות', מספר חשבון: 504303 בנק הפועלים, סניף 748

דרך ביט, למספר 054-6434087 - נא לשלוח שם מלא וכתובת דואל לאותו מספר כדי לקבל קבלה.



Comments


bottom of page