top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

פני הדור כפני הכלב

בעקבות עליה במספר המקרים שבהם מתנחלים תועדו עושים שימוש בכלבי תקיפה כדי לאיים ולתקוף פלסטינים, אנחנו מעלים כאן היום פוסט שסוקר בקצרה את הנושא.


המקרים שתועדו הם סביב מספר מאחזים בהם מתגוררת אוכלוסיית מתנחלים אלימה במיוחד. סרטון אחד צולם על ידי Sarit Michaeli מבצלם ב-18.12.2020 מזרחית לכפר מאלכ (ממזרח לרמאללה). באזור זה מתנחלים מההתנחלות כוכב השחר הקימו בשנה שעברה מאחז רועים חדש, שהפך מייד עם הקמתו למוקד אלימות וטרור כנגד רועים פלסטינים שחיים באזור (https://bit.ly/35XIfKf שימו לב למה שקורה החל מדקה 1:10).


תקיפה נוספת של כלב בבעלות מתנחל מחוות מעון תועדה במרץ 2020, גם על ידי בצלם (https://bit.ly/3y1SYiE).


מקרה נוסף של שימוש בכלבים תועד על ידי בצלם בפברואר 2020 בראס עין אל עוג'ה. גם במקרה זה מדובר במתנחלים חמושים שהגיעו מאזור ההתנחלות כוכב השחר ונכנסו לבתים של תושבים יחד עם כלבים במטרה להטיל טרור על רועי צאן ולגרשם מאזורי מרעה.


מלבד כלבי תקיפה שבהם מתנחלים עושים שימוש, ישנן מספר התנחלויות שבהם כלבים משמשים להבנתנו לשם הרתעת פלסטינים מלהכנס לאדמותיהם. המובילה בשימוש בכלבים היא המועצה האזורית בנימין שאף מציינת זאת באתר האינטרנט שלה: "המדור אחראי על מערך של כ-160 כלבי בטחון המוצבים במספר יישובים במועצה. הכלבים משמשים "גדר בטחון חיה" ליישובים. במסגרת זו מתקיימת אחזקה וטיפול בכלבים, הכשרה של כלבנים ביישובים, אחזקת כלביה שנבנתה לצורך הפרויקט..." (https://bit.ly/3qybjBq).


שתי ההתנחלויות השייכות למועצה האזורית בנימין, שבהן השימוש בכלבים נעשה לשם הרתעת פלסטינים מכניסה לאדמותיהם בולט במיוחד, הן ההתנחלויות שילה - ישוב קהילתי ו-היישוב עפרה, שבכל אחת מהן נעשה שימוש בכמה עשרות כלבים. בתצלומי האוויר תוכלו לראות בדיוק היכן נמצאים הכלבים.












מקום נוסף בו נעשה שימוש בכלבים הוא 'מכון משפטי ארץ' שנמצא מדרום להתנחלות עפרה. מכון זה מקבל מדי שנה למרבה החרפה מאות אלפי ש"ח מתקציב משרד התרבות והספורט (https://bit.ly/3gZzW6W) והוא הוקם במבנה שמתנחלים השתלטו עליו לפני כ-18 שנה, ולאחר מכן ניסו (ונכשלו) באמצעות מסמכים מזוייפים לטעון כי הם רכשו אותו מבעליו הפלסטינים. שווה לחזור ולקרוא את הפוסט שפרסמנו בזמנו על הסיפור השערורייתי הזה: https://bit.ly/2UE6U3V.


לסיכום: כמו משטרי דיכוי גזענים נוספים, גם צה"ל - צבא ההגנה לישראל והמתנחלים משתמשים בכלבים כנשק, הן על מנת לתקוף פלסטינים והן על מנת למנוע מהם להיכנס לאדמות שמתנחלים בזזו בסיוע הצבא. בשנים האחרונות ניכרת עליה בשימוש של מתנחלים בכלבים, שמקורה בין היתר בזליגה של ידע מהצבא, שעושה מזה עשרות שנים שימוש קבוע בכלבים, למתנחלים.



Comments


bottom of page