top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

ערביות ישראליות....

התכוונו להמשיך עם סדרת הפוסטים שלנו על קהילות פלסטיניות המצויות בסכנת גירוש מיידי, אלא שביום שישי האחרון (9.8.24) מתנחלים ביצעו פוגרום נוסף שקורבנותיו היו פלסטינים, או יותר נכון פלסטיניות. הפעם היה מדובר בארבע נשים + זאטוטה בת שלוש, כולן תושבות רהט בצפון הנגב, שנכנסו בטעות לקן הטרור המכונה "גבעת רונן" או "סנה יעקב", בדרכן לשכם. הנשים סיפרו כי עשרות מתנחלים סקלו את הרכב באבנים, היכו אותן, איימו עליהן עם נשקים שהצבא הישראלי סיפק להם ואז לקינוח שרפו את האוטו. חיילים שהיו באזור (האזור מפוצץ בחיילים) לא מנעו את התקיפה, אך פינו את הנשים לבית חולים לאחר שהיא הסתיימה.התקשורת הישראלית הדגישה שמדובר ב"ערביות ישראליות", כאילו שזה משנה. הסיפור הוא לא האזרחות שיש או אין להן, אלא העובדה שמדינת ישראל מתחזקת בלב הגדה מאות מאחזים והתנחלויות שמשפריצות אלימות בלתי פוסקת, לרוב כנגד אוכלוסייתה הפלסטינית של הגדה המערבית. הפעם מדובר בחמש אזרחיות ישראליות, אבל באין ספור הפעמים שתושבי המאחז הזה השתוללו, שרפו, היכו, איימו ויידו אבנים, הקורבנות היו כמעט תמיד פלסטינים תושבי הגדה המערבית, רק שזה לא מעניין את התקשורת הישראלית. כלב נשך אדם. שגרה ממאירה של אלימות.



ערוצי ההסתה של הימין האלים חגגו את "הפיניש" שעשו לאוטו, אבל מי שקלט יחסית מהר את פוטנציאל הנזק התדמיתי, בימים אלו בהם ישראל בכלל והמתנחלים בפרט, הולכים והופכים להיות מזוהים כיורשי ה- Ku Klux Klan, הם לא אחרים מאשר שני ראשי המועצות הכי פורעות חוק בגדה המערבית, ישראל גנץ ממטה בנימין ויוסי דגן ממועצה אזורית שומרון, שנזעקו "לגנות" את האלימות: "אסור בשום אופן לקחת את החוק לידיים. מי שנוהג באלימות צריך להיענש כדין". לקחת את החוק בידיים, על פי שני העסקנים הרקובים הללו, אסור. אבל לבזוז, לפלוש, להקים מאחזי פרא אלימים (כמו מאחז 'סנה יעקב') שמפזרים אלימות על מאות או אלפי דונם סביבם בהחלט מותר.


למרות מה שכתבנו כאן למעלה על זהות הקורבנות, מסתבר שבפעם האחרונה שבה כתבנו על קן הטרור הזה, היה זה לפני כשנה וחצי, בעקבות פוגרום שקורבנותיו היו פעילי שמאל ישראלים. גם אז זה נגמר בפגיעות בגוף ורכבים שרופים. אנו מביאים כאן שתי פסקאות מתוך הפוסט ההוא, אבל ממליצים לשוב ולקרוא אותו על מנת להבין מה הסיפור של המקום המופרע הזה:


"זה לא הפוגרום הראשון שהמאחז האלים הזה, שמתגוררות בו כ-20 משפחות, מוציא מתוכו. גם לא העשירי. גם לא המאה. מדובר בשגרה שמתנהלת לה באין מפריע מזה שנים. כולם יודעים מהיכן העבריינים הללו מגיעים, כולם יודעים מי מתגורר במאחז הזה. אך הצבא, השב"כ והמשטרה - כלומר כל הממשלות בעשורים האחרונים – כולם מעדיפים לאפשר להם להמשיך ולהשתולל באין מפריע. אחרי הכל, מדובר ב"התיישבות הצעירה".


היום נספר לכם קצת על המקום הארור הזה, שמככב בליגת העל של מאחזי הפשע המתנחליים בגדה המערבית. מאחז 'גבעת רונן', המוכר גם בשם 'סנה יעקב', קרוי על שם האדם שהקים אותו בשנת 1998 - רונן ערוסי. ערוסי אמנם כבר מזמן לא גר שם, אבל השם התקבע. ככה זה, יש אנשים שיש על שמם חוקים בפיזיקה. אחרים, קרויות על שמם הלכות משפטיות חדשניות, ויש כאלו שעל שמם קרויים מאחזים מצורעים, כמו זה למשל."


מה השתנה מאז? עוד כמה עשרות אירועי אלימות אירעו במקום, בעיקר כנגד תושבי הכפר בורין שבתיו הדרומיים נמצאים כמה מאות מטרים מגבול המאחז.


לפני פחות מחודש פרסם בית הדין לצדק בהאג חוות דעת מייעצת שקבעה כי הכיבוש הישראלי אינו חוקי, בין היתר מפני שישראל כשלה מערכתית בטיפול במגפת אלימות המתנחלים. הרי לנו דוגמה נוספת לאן דברים יכולים להגיע כאשר "הכשל" הזה, נמשך 57 שנים. אלא שכמובן לא מדובר ב"כשל". זוהי השיטה.


לאחר שסיימנו את כתיבת הפוסט, פורסם (12.8.24) ששירות הביטחון הכללי - השב"כ ומשטרת ישראל עצרו שניים מתושבי המאחז בחשד שהיו מעורבים בפוגרום האחרון. נשאר להם רק לחפש עוד כמה עשרות אנשים שהיו מעורבים בפוגרום הזה ובעוד אין ספור תקיפות אחרות שיצאו מהמאחז הזה לאורך שנים. החדשות הטובות הן שזה לא יהיה קשה מדי, שכן במאחז הזה גרות כולה עשרות בודדות של משפחות. נאחל להם בהצלחה.



Comments


bottom of page