top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

עליות אליהו

ביום שישי (23.7.2021) הגיעו כמה עשרות מתנחלים לבסיס צבאי נטוש ממזרח לעיירה טובאס בצפון הגדה המערבית, במטרה להשתלט על המקום. מדובר בבסיס צבאי שננטש לפני עשרות שנים, אם כי כמקובל בגדה המערבית, צה"ל - צבא ההגנה לישראל הותיר את את המקום חרב בלא לטרוח לפנות את ההריסות. למה לטרוח? שהערבים יסתדרו.


בחירת המקום כרגיל נעשתה בקפידה. מדובר באדמות הכפר תיאסיר שנרשמו בטאבו כאדמות בבעלות האוצר הירדני בשנות ה-60. בשנת 1979 חתם מפקד הגדה המערבית על מפת מועצה אזורית בקעת הירדן. מדובר על מפה שרמת הדיוק שלה היא בגדר בדיחה, אבל בכל מקרה השטח עליו מדובר נמצא מחוץ לשטח המועצה האזורית. אין פלא, מדובר בבסיס אימונים שנמצא כ-300 מטרים משני שטחי אש 900 ו-901 שיחסית לשטחי אש אחרים בגדה המערבית, חלקים די גדולים מהם משמשים לאימונים צבאיים.


הגוף שעומד מאחורי נסיון ההשתלטות הנוכחי מכונה נחלה-תנועה להתיישבות והוא אותו גוף שעומד מאחורי ההשתלטות על ג'בל סביח מדרום לכפר ביתא, עליו הוקם לפני כחודשיים המאחז אביתר - יישוב חדש בשומרון, שפועל מאחורי עמותת קש (כתבנו על כך לא מזמן- https://bit.ly/3x9574C).

כן, הבנתם/ן נכון: אותם אנשים שהפרו את החוק באביתר ובמקומות נוספים בהם ניסו להקים מאחזים בניגוד לחוק, מקדמים השתלטות בריונית חדשה על אדמות לא להם, במקום לעמוד לדין. ברוכים הבאים לגדה המערבית (קישור לפרסום של ארגון נחלה- https://bit.ly/3f0bYaa).


קרדיט תמונה: Guy Hirschfeld








Commentaires


bottom of page