top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

עינות רעי

הקיץ חלף. וגם הבחירות חלפו. היהודים נהרו לקלפיות ובחרו אפרטהייד על מלא. אנו נמשיך להיות כאן על מנת לספר כיצד הבחירה הזו נראית בשטח. כמי שמתעדים מזה שנים ארוכות, כיצד מנגנוני הביזה הישראליים מיושמים בשטחי הגדה המערבית, יום יום ושעה שעה, הסיפורון שנספר כאן היום, הוא ביטוי אחד נוסף של התרבות הפוליטית השוררת כאן, שאחד מעקרונותיה הוא שרכושם של פלסטינים הוא הפקר.

אז ככה, בתוך מטעי הזיתים של תושבי הכפר קריות, שעליהם השתלטו תושבי ההתנחלות המבודדת והאלימה עלי, התגלו להם לפתע בחודשים האחרונים "עינות" חדשים. ברוכים הבאים ל"עינות רעי" שנמצאים בתוך "עמק הצבאים" שהוא למעשה חלק מאדמות הכפר קריות שנקרא "אל ח'לה". נתחיל עם תזכורת קצרה: לפני כ-11 חודשים פרסמנו כאן כיצד מי שהחזיק בתפקיד בכיר במשרד התחבורה, שילה אדלר, השתלט יחד עם חבריו על חלקת אדמה ונטע עליה כרם ענבים (http://bit.ly/3EtOo2Q).

מסתבר שההשתלטות של אדלר וחבריו היתה רק חוליה אחת מבין כמה שועדו להדק את אחיזת המתנחלים על מאות דונמים של כרמי זיתים עתיקים, שנותקו מהכפר קריות, באמצעות סדרת מאחזים וכבישי גישה שנבנו על ידי מתנחלי עלי, במחצית השניה של שנות ה-90. מאז חלפו להן כ-25 שנה שבמהלכן התברר כי סכנת הפינוי של המאחזים הלא חוקיים הללו, למעשה הוסרה. וכך ניתן אור ירוק למתנחלים, להפנות את מאמצי ההשתלטות האלימים שלהם, לעבר שטחים חקלאיים נוספים - שאליהם בעלי הקרקע הפלסטינים מנועים על ידי המתנחלים והצבא מלהיכנס באופן חופשי. ככה עובדת השיטה:

פורצים כביש לא חוקי.

מקימים מאחז לא חוקי.

מונעים מהפלסטינים בעלי הקרקעות הסמוכות, להיכנס לאדמותיהם, כי הרי זה "מסוכן מדי".

בחלוף כמה שנים, שבמהלכן בעלי הקרקעות לא יכולים להיכנס לאדמותיהם, באים המתנחלים ומשתלטים על שטחים נוספים, בתואנה שהם "לא מעובדים".

ככה בדיוק "התגלו" לפתע "עינות רעי".

השלט שנתלה במקום, מלמד שמי שאחראי ל"גילויים" של ה"עינות" הם שלושה גופים: ההתנחלות עלי; ארגון אמנה, שקשור באין ספור מקרים נוספים של גזל אדמות פרטיות; וארגון בשם "קרן שילה לילדי ישראל", שראוי בהזדמנות זו לומר עליו כמה מילים. הארגון הוקם בשנת 2008, במטרה "להקים ולקדם פרויקטים תרפיים וחינוכיים עבור ילדים שנפגעו מהטרור בלב הארץ". הארגון מגלגל תקציב שנתי בן קרוב ל-3.3 מיליון ₪, שמגוייס ברובו המוחלט בחו"ל. "עינות רעי" אינו הפרויקט הלא-חוקי הראשון שארגון זה מממן. גם לא השני. מדובר בארגון שמשמש כזרוע נוספת, שתפקידה לסייע בהשתלטות פיראטית על אדמות באזור ההתנחלויות שילה ועלי. הכל תחת הכסות של "שיקום ילדים נפגעי הטרור בלב הארץ".


Comentarios


bottom of page