top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

עוד סקנדל שחשפנו

היום אנו חושפים סקנדל נוסף בעיתון הארץ. ולא, לא מדובר בעמונה וגם לא במגרונה, אלא ב"עיר" אריאל.

קראו את הכתבה כאן.


בתאריך 28.2.2005 אושרה תוכנית מתאר לבניית שכונה חדשה בחלקה המזרחי של התנחלות אריאל. היזם של התוכנית היה משרד השיכון, שהוא הגוף שיוזם את רוב הבנייה בהתנחלויות הגדולות בגדה. חודש וחצי מאוחר יותר סיים צוות קו כחול במנהל האזרחי, שתפקידו לפרש את ההכרזות שנעשו על אדמות המדינה (בעיקר במהלך שנות ה-80), את מיפוי האזור. במהלך המיפוי צוות קו כחול סימן מובלעת בת כ22 דונם של אדמות פרטיות בבעלות פלסטינים מסלפית, בלב אדמות המדינה המוכרזות במקום. נבהיר רק כי לא מדובר בעניין נדיר. ישנן מאות מובלעות של שטחים שהמדינה מכירה בהם כשטחים פרטיים, בתוך אזורים שהוכרזו כאדמות מדינה.


אלא שהתוכנית שאושרה חודש וחצי קודם על ידי וועדת התכנון העליונה של המנהל האזרחי כללה באופן בלתי חוקי גם את שטחה של המובלעת שסומנה על ידי צוות קו כחול של המנהל האזרחי. 8 שנים חלפו ובשנת 2013 החל להיבנות באזור זה פרויקט גדול של בתים צמודי קרקע שבנייתו הסתיימה ב2015. התוצאה היא ש 15 מבנים עומדים כיום בתוך תחום המובלעת הזו. האנשים שקנו את הבתים הללו לא ידעו מן הסתם עד היום כלום מכל הסיפור הזה, אבל קשה מאוד להאמין שבמנהל האזרחי, במשרד השיכון ובעיריית אריאל לא ידעו מכך. נראה הרבה יותר סביר שידעו אך העדיפו להשתיק את הסיפור בתקווה שלא יתגלה.


אז אל תאמינו למי שאומר לכם שגונבים אדמות רק בהתנחלויות של "הדתיים הקיצוניים". מערכת הגזל עובדת בכל הגדה המערבית בו זמנית בלא קשר לאופייה של אוכלוסיית המתנחלים במקום. ולמי שזקוק לדוגמאות נוספות לכך שגם בהתנחלויות הלא אידיאולוגיות גונבים אדמות והרבה, שיעיף מבט בסיפור הזה על ההתנחלות ניל"י >> goo.gl/dTQf15, על זה בהתנחלות מעלה אדומים >> goo.gl/mz7U5O ועל זה בהתנחלות גבעת זאב >> goo.gl/6Pkh1l


Comments


bottom of page