top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

"נכס נטוש"

צו מס' 58 "צו בדבר נכסים נטושים" הוא הצו הצבאי שבאמצעותו ישראל הכריזה על שטחים נרחבים בגדה המערבי כנכסים נטושים (הנקראים לעיתים קרובות בטעות "נכסי נפקדים"). זהו הצו שבאמצעותו ישראל מנסה עתה להשתלט על אדמות סמוך למאחז עמונה, השייכות לתושבי הכפר סלואד. מדובר על 35 חלקות שגודלן יחד הוא כ-244 דונם. סעיף ז1 בצו זה אומר כך: "נכס נטוש" - שבעליו החוקי או מי שהחזיק בו כדין, עזב את האזור לפני התאריך הקובע (7 ליוני 1967), בתאריך הקובע או אחרי המועד האמור, בהשאירו את הנכס באזור, אולם נכס שהמחזיק בו אינו בעליו, לא יראוהו נכס נטוש, אלא אם נעדרים מן האזור הבעלים והמחזיק גם יחד."

תצלומי אוויר של אזור עמונה מהשנים 1969-1999 מראים שרובן המחולט של חלקות אלו היה מעובד ואילו החלקות היחידות שלא היו מעובדות באופן אינטנסיבי הן אלו הטרשיות שלא ניתן לחרוש אותן. המשמעות היא שאין כל סיכוי שהחלקות הללו יכולות להיות מוכרזות כ"רכוש נטוש". על ממשלת ישראל להפסיק עם הנסיונות המגוחכים לרבע את המעגל ולפנות את המאחז עמונה שהורתו בחטא. קראו גם כאן: https://www.haaretz.co.il/news/politics/.premium-1.3037872


Comments


bottom of page