top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

נחי ומשה מסדרים עניינים ונפרדים מחברים

"הוא היה אומר, אם אין אני לי, מי לי...ואם לא עכשיו אימתי" את הציטוט הזה מפרק א' במסכת אבות המיוחס להלל, האחים נחי ומשה אייל הפנימו היטב. לפני שנמשיך, ממולץ לכל מי שהצטרף אלינו רק בשלב זה, לקרוא קודם את שלושת הפוסטים האחרונים שפרסמנו כאן, על מפעלותיה של משפחת אייל.


כזכור בשנת 2005 הקימו האחים נחי ומשה אייל ארגון בשם 'הפורום המשפטי לארץ ישראל' שמטרתו המוצהרת היא "פעילות לשמירת ערכי הדמוקרטיה". חלפו להם עוד כשנתיים ימים והאחים הקימו ארגון נוסף בשם 'הקרן לעצמאות ישראל' שנרשם כחברה לתועלת הציבור (חל"צ). מי שמונה למנהל החל"צ הוא כמובן לא אחר מאשר מיודענו נחי אייל, ומטרתו העיקרית כפי שנכתבה בתקנון היתה "לפעול לקידום וטיפוח אופיה של מדינת ישראל הדמוקרטית כמדינה יהודית וציונית". כיצד החבר'ה הללו מממשים מטרות אלו? כרגיל, כסף והרבה. מיד נחזור לעניין הזה, אבל בואו נכיר קודם כמה מחבריהם של האחים אייל להרפתקה החדשה.


יחד עם שני האחים, נרשמו כמקימי החל"צ עוד מספר אנשים ששמות כמה מהם עשויים להישמע מוכרים לחלקנו: השופט בדימוס אורי שטרזמן המוכר בדעותיו הימניות, האלוף במיל' יעקב עמידרור שאף הוא איש ימין ידוע, גיסתו של רה"מ (החשוד בשוחד מרמה והפרת אמונים), הגברת דפנה נתניהו, הד"ר למחשבת ישראל מור אלטשולר ואחרון חביב, אהרון פולבר, מי שהיה בעל תפקיד מפתח באופרציה, שכן הוא זה שהביא את הכסף הגדול מארה"ב. בהמשך נחזור אליו.


כמקובל בארגנים ללא כוונת רווח, בסעיף 6 של תקנון החל"צ של האחים אייל וחבריהם, נכתב ש"החברה אינה רשאית לחלק רווחים לבעלי מניותיה". אבל כמובן שזה לא אומר שהיא אינה רשאית להעביר כספים לארגונים אחרים שמהם כמה מבעלי מניותיה (או ילדיהם) מתפרנסים.


שימו לב לתרגיל הבא: החל משנת 2010 לכל המאוחר, 'הקרן לעצמאות ישראל' העבירה כספים ל'פורום המשפטי למען ארץ ישראל', ארגון שגם הוא כזכור בראשות נחי ומשה אייל. בשנת 2010 למשל, האח משה אייל, האחראי על "קשרי חו"ל" משך מ'הפורום למען ארץ ישראל' משכורת של כ-150 אלף ש"ח. מדובר בסכום גבוה פי שלושה מהבאה אחריו ברשימת העובדים בארגון. אגב, לא מן הנמנע שגם האח נחי או אחד מבניו משך משכורת מ'הפורום' באותה שנה, אבל הוא לא היה בין חמשת מקבלי השכר הגבוה בארגון שזהותם חייבת להתפרסם.


בשנתיים שלאחר מכן הסכומים שהועברו מ'הקרן לעצמאות ישראל' ל'פורום המשפטי למען ארץ ישראל' נסקו בחדות: בשנת 2011 'הקרן' העבירה כ-460,000 ש"ח ל'פורום', ומשכורתו של משה אייל עלתה באותה שנה לקרוב ל-190,000 ש"ח. בשנת 2012 'הקרן' העבירה ל'פורום' סכום של 321,000 ש"ח ומשכורתו של משה כבר נשקה ל-200,000 ש"ח. הכירו את קומבינת הדלתות המסתובבות של האחים אייל.


עכשיו שימו לב לקטע הבא: גם ארגון 'ירוק עכשיו', שבראש טבלת השכר שלו עמד במשך שנים הבן אמוץ אייל, קיבל סכומים נאים מ'הקרן לעצמאות ישראל'. בשנים 2011 ו 2014 העבירה 'הקרן' לארגון 'ירוק עכשיו' כ-100,000 ש"ח בשתי פעימות, שזה טיפ טיפה פחות ממה שאמוץ אייל הרוויח בדיוק בשנתיים הללו. צירוף מקרים מעניין.


עיון במסמכי 'הקרן לעצמאות ישראל' מעלה שבין השנים 2009-2010 עזבו את החל"צ כמה ממייסדיו, ביניהם האלוף במיל' יעקב עמידרור, השופט בדימוס אורי שטרזמן והחבר אהרון פילבר.


האם הרקע לעזיבתם של החברים הללו קשור להעברות הכספים המוזרות בין הגופים שנמצאים בשליטת האחים נחי ומשה אייל? אם אחד מהם ירצה בהזדמנות לספר לנו למה הוא באמת בחר לעזוב את הקרן לעצמאות משפחת אייל, אנחנו כאן.


תמונה: פייסבוק משה אייל


Comments


bottom of page