top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

נ נח נחמ נחמן מקומבן - פוסט ראשון בסדרה

במסכת קדושין בתלמוד הבבלי ישנו ציטוט המיוחס לרבי יהודה שהולך כך: "כל שאינו מלמדו אומנות - מלמדו ליסטות." כלומר כל מי שאינו מלמד את בנו מקצוע, דן אותו לחיי פשע. כל זה נכון לכל מקום בעולם למעט ישראל כמובן. כאן כפי שיכולים להעיד מאות אלפי תלמידי ישיבה, לא רק שאין צורך ללמוד מקצוע, אלא שאף מומלץ מאוד להימנע מכך.


מר נחי אייל, תושב ההתנחלות הדתית/לאומנית/אלימה פסגות - ישוב קהילתי בבנימין המשקיפה על רמאללה ממזרח, שהיה במשך השנים מנכ"ל המפלגה הימנית/חרד"לית 'תקומה' (שבראשה עמד בעבר אורי אריאל - Uri Ariel וכיום בצלאל סמוטריץ'), לקח את המשפט של רבי יהודה ברצינות רבה ואף נתן לו פרשנות הורית מרחיבה: לא רק שהוא דאג לכך שבניו ילמדו מקצוע, הוא אף מעורב בהקמת מספר ארגונים שמהם לפחות שניים מבניו התפרנסו. אגב, גם לאחיו משה אייל הוא סייע להסתדר יפה על הדרך וגם את בתו של אורי אריאל, שהיה הבוס שלו במפלגת תקומה בזמנו, הוא העסיק. מריח לכם כמו נפוטיזם? זה רק בגלל שאתם לא מספיק אוהבים את 'ארצישראל'.


היום נערוך הכרות ראשונית עם הארגון הוותיק ביותר, אחד מתוך מספר ארגונים, שנחי אייל הקומבינטור מפסגות, היה מעורב בהקמתם ובהפעלתם: הכירו את "הפורום המשפטי למען ישראל ציונית ודמוקרטית" שהוקם בשנת 2005 תחת השם 'קבוצת המשפטנים תשס"ה', ומאז שינה שמו מספר פעמים עד שבשנת 2014 הגיע לשמו הנוכחי. מטרת הארגון שהוקם חודשים ספורים לפני הנסיגה מעזה, היא, תחזיקו טוב: "פעילות לשמירת ערכי הדמוקרטיה".


אז בואו תשמעו איך שומרים על הדמוקרטיה מההתנחלות פסגות שרבים מתושביה קשורים ישירות בביזת קרקעות אלימה: נתחיל עם זה שבניגוד לשמו היומרני של הארגון, הרושם הוא שבפועל המון פעילות משפטית אין ומעולם לא היתה שם. זאת ניתן ללמוד למשל מתקציב הארגון בשנת 2018 שממנו רק 12% הוצאו על "הוצאות משפטיות שוטפות", ובשנת 2016 שבה רק 4.5% הוצאו למטרות משפטיות. מה כן עושים שם? מעודדים אזרחים להלשין על עסקים שמוכרים 'חמץ' בערים הגדולות. ובעיקר לועסים וממחזרים תעמולה לאומנית שבמרכזה נהי אין סופי על מערכת המשפט "השמאלנית", ובראשה כמובן בג"צ.


הנה דוגמה אותנטית וחדשה יחסית מפרי עטו של הכוכב המשפטי העולה של 'הפורום' עו"ד יותם אייל (שהוא במקרה גם הבן של נחי אייל), שבה הוא מלין על שבג"ץ ברוב חוצפתו פסל את 'חוק ההסדרה', שנועד להכשיר את הפרקטיקה של ביזת קרקעות של פלסטינים על ידי מתנחלים:

"הדבר העצוב בפסק הדין {בעניין 'חוק ההסדרה'} הוא שהתוצאה הייתה כאמור ידועה מראש. כל מי שעוקב אחרי פסיקות בית המשפט הנכבד ידע ששופטי הרוב המזוהים עם המחנה השמאלי יפסלו את החוק ואילו השופט סולברג המזוהה עם הימין ועם ההתיישבות יאשר אותו".


אה כמעט שכחנו מה עוד יש שם ובשפע: משכורות ותנאים מפנקים. אבל לא רק ליו"ר 'הפורום' נחי אייל, אלא גם לאח משה אייל, הנושא בתואר הנכבד "פיתוח קשרי חו"ל". כמה משכורת? בשנת 2018 למשל שני האחים עשו טיפה פחות מ-150 אלף ש"ח כל אחד, ובנוסף לכך קבלו עוד כ-50 אלף ש"ח בהפרשות והטבות שונות. סכומים דומים מאוד הועברו לחשבונות הבנק ולקרנות הפנסיה שלהם גם בשנת 2017.


אבל שימו לב, כל הפינוקים הללו הועברו לאחים אייל בעבור עבודה בהיקף של חצי משרה בלבד, מה שאיפשר למשה אייל לחלטר עד לא מזמן במקביל גם כמזכיר ההתנחלות בעלת הארומה הכהניסטית 'מצפה יריחו', ולהתנדב ב'פורום עוטף ירושלים' הגזעני, שמטרתו המוצהרת היא גירוש הבדואים מהמרחב שבין ירושלים ויריחו.


אין מה לעשות, "ארצישראל" צריכה אנשים עם משכורות מפנקות ופנסיות שמנמנות. אגב, העובדת השלישית ברשימת מקבלי השכר הגבוה בעמותה, הסתפקה במשכורת דומה אבל עבור 100% משרה, ועם הפרשות פנסיוניות בסכום מצטבר של מחצית מזו שהופרשה לשני האחים אייל. מה שנקרא, יש עוד לאן לשאוף.


בפוסטים הבאים נערוך הכרות עם עוד כמה ארגונים שנחי אייל הארכי עסקן בוחש בהם, ונלמד להכיר עוד כמה מבני ה'משפחה הלוחמת'. תקציב הפורום המשפטי: https://bit.ly/2DhexVh

עידוד אזרחים להלשין על מכירת חמץ: https://bit.ly/38NdB6P

מאמרו של יותם אייל: https://bit.ly/2O7liLt

על מצפה יריחו: https://bit.ly/3feXUHV

הצבעה במצפה יריחו: https://bit.ly/3iLxMXy

על פורום עוטף ירושלים: https://bit.ly/2DkUDIZ

תמונה: עמוד הפייסבוק של נחי אייל


コメント


bottom of page