top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

נ נח נחמ נחמן ובניו בע"מ – עולים לתצפית

בשבוע האחרון העלנו כאן שני פוסטים על מפעלותיהם של נחי אייל ובניו המוכשרים, שמועסקים בעמותות שאבא שלהם מנהל, או היה מעורב בהקמתם או במימונן. אנו ממליצים לקרוא את שני הקודמים לפני שתמשיכו כאן.


חלפו כארבע שנים מאז הקמת עמותת הימין 'ירוק עכשיו', ובשנת 2012 הקימו בני משפחת אייל עמותה נוספת. "תצפית -סוכנות ידיעות" שמטרתה המוצהרת: "חינוך והסברה לתקשורת מאוזנת". כיו"ר העמותה מונה הבחור הצעיר אמוץ אייל, שאותו יצא לנו טיפה להכיר כבר בפוסט הקודם. על אף ש'תצפית' הוקמה פורמלית רק בשנת 2012, העבודה בתחום זה החלה בפועל שנתיים קודם לכן.


הכיצד זה קרה? בוא נקפוץ רגע לכתבת התדמית המחמיאה שפורסמה בחודש נובמבר 2011 באתר המועצה האזורית בנימין:


"לפני כשנה וחצי החליט בנו של נחי אייל, אמוץ, בן 24 בלבד, תושב פסגות, לקחת את אותן 20 מצלמות, ולעשות אתן חשיבה מחודשת. הוא חילק אותן מחדש לאנשים בשטח, והחליט על הקמת "יחידת תצפית". ..... בלי תקציבים, בלי גב כלכלי, עם הרבה מוכנות לעשות בהתנדבות, הוקמה "יחידת תצפית" בתור הקונטרה של "בצלם", ומטרתה – לתעד בשטח ולשלוח תמונות ומידע לתקשורת ולגורמים משפטיים".....אמוץ אייל עצמו עדיין לא לגמרי מבין איך הפכה "תצפית" לגוף כה מבוקש וחשוב בלי שקל של תקציב, עם מעט תרומות ובעיקר הרבה רוח התנדבות. הוא עצמו, כדי להתפרנס, עובד במקביל בעבודות אחרות".


בלי תקציבים? בלי גב כלכלי? עם הרבה מוכנות לעשות בהתנדבות? לא בדיוק!


כך הדברים התנהלו שם: בין השנים 2016-2010 אמוץ אייל קיבל משכורת מעמותת 'ירוק עכשיו' שאביו היה אחד ממקימיה ואחד מאלו שהעבירו לה כסף באמצעות 'הקרן לעצמאות ישראל' שהוא משמש כיו"ר שלה "בהתנדבות" כמובן. בעמותת 'ירוק עכשיו' הועסק אמוץ אייל על תקן "רכז צילומים", וכמקובל בעמותות של משפחת אייל הוא קיבל את המשכורת הגבוהה ביותר ובפער גדול משאר העובדים במהלך כל השנים הללו למעט שנה אחת. אגב, גם האח השני יותם אייל, שאף הוא מזה שנים מוברג היטב באופרציה המשפחתית (כיום הוא מציג את עצמו כ"מנהל המקצועי של הפורום למען ארץ ישראל") הועסק בשנת 2010 ע"י עמותת 'ירוק עכשיו' על תקן של "צלם".


מה הקשר בין עמותה שעוסקת לכאורה בשמירה על הטבע ובין "רכז צילומים" ו"צלם"? אין קשר אבל קומבינה יש: מקימים מספר עמותות ומתחילים לגלגל כספים ותפקידים ביניהן. כך למשל המנכ"לית ועו"ד הבית של עמותת 'ירוק עכשיו' (יעל ישראל ותומר ישראל) היו במשך שנים בכלל שכירים של 'הפורום המשפטי לארץ ישראל'. כן כן, זה שנחי אייל עומד פורמלית בראשו, שפועל ל"שמירת ערכי הדמוקרטיה". מה הקשר בין "פעילות לשמירת ערכי הדמוקרטיה" ובין"הגנה על איכות הסביבה"? עזבו, עמותות שונות. קופה אחת.


נחזור למשפחת אייל: כאשר הכתבה על ה"מתנדב" אמוץ אייל פורסמה באתר המועצה האזורית בנימין, הוא כבר הספיק להרוויח סביב 60,000 ש"ח מעבודתו ב'ירוק עכשיו'. סוג של התנדבות. וכך זה נמשך עד שנת 2016: הוא "מתנדב" בעמותת 'תצפית', ומקבל משכורת שהולכת וטופחת בעמותת 'ירוק עכשיו'.


אז כמה מרוויחים מכל רוח ההתנדבות הזאת? בשנת 2016 אמוץ אייל דפק אקזיט והוקפץ ל'תצפית', ושם המשכורת שלו קפצה פי שתיים תוך שנה, אבל במקביל הוא עוד הספיק לקבל באותה שנה גם כ- 19,000 ש"ח מ'ירוק עכשיו'. כך שבסך הכל הוא הרוויח כמעט 200 אלף ש"ח בשתי העמותות הללו יחד. לא רע עבור בחור בשנות ה-20 המאוחרות לחייו.


כשיש קשרים מי צריך פרוטקציה?


הכתבה המפרגנת: https://bit.ly/3h7YXKh

מקור תמונה: פייסבוק אמוץ אייל


Comments


bottom of page