top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

מתנחלים תקפו את חאפז הורייני באדמתו

מישהו כאן חי פעם תחת מכבש של טרור 24/7? אם מעניין אתכם איך זה מרגיש, קפצו לביקור בכפר הפלסטיני הקטן תוואנה ממזרח ליטא. שם הם יוכלו לספר לכם כיצד החיים נראים בסמוך לסוג המתנחלים שמתגורר בחוות מעון. אנחנו חוזרים לכתוב שוב על 'חוות מעון', בעקבות האירוע שבו מתנחלים מהמאחז תקפו פלסטינים. אירוע שמהלכו באופן חריג שבחריגים, לא רק פלסטינים נפגעו, אלא גם אחד המתנחלים התוקפים נפגע בראשו ואושפז.

בזמן הקרוב יתפרסמו ראיות מצולמות שמהן ניתן יהיה ללמוד מה בדיוק קרה שם. אנחנו כבר צפינו בהן. די אם נאמר בשלב זה, שהאירוע התרחש עשרות מטרים בודדים מבתי הכפר תוואנה, באדמותיהם הפרטיות של הפלסטינים שהותקפו על ידי חבורת מתנחלים רעולי פנים. הנקודה הזאת נמצאת במרחק של כ-400 מטר (בקו אווירי) מהבית הקרוב ביותר במאחז חוות מעון. מה בדיוק המתנחלים עשו שם ומה הביא אותם לשם? בדיוק מה שהביא מתנחלים רעולי פנים חמושים באלות ובנשק חם, במאות מקרים דומים עד היום, לתקוף פלסטינים, תוך שימוש באלימות חולנית.

על מנת להבין את ההקשר שבתוכו התקיפה הזו ארעה, אנו מביאים כאן דברים ששלחה לנו עו"ד קמר משרקי-אסעד מארגון 'חקל', שמזה שנים ארוכות עובדת עם קהילות פלסטיניות המאוימות מאלימות מתנחלים וצבא בגדה המערבית:

"בני משפחת הריני, תושבי תוואנה, סובלים מתקיפות ואלימות בלתי פוסקת של מתנחלים, לאור קרבת אדמתם לחוות מעון. כך למשל, ביום 12.10.2021 הגיע מר חאפז הריני, אל אדמתו ונוכח כי כ-100 עצי פרי בני חמש שנים ובהם עצי זית שקד ואפרסק וגידולי ירק שונים, השייכים לו ולמשפחתו, הושחתו על ידי מתנחלים. תלונה הוגשה למשטרת ישראל אך חשודים לא אותרו עד כה. אירוע נוסף שמדגיש את אוזלת ידן של הרשויות, שמתעלמות ממעשי תקיפה מכוונים הנעשים כנגד פלסטינים באזור זה, ואינן פועלות למיצוי הדין עם התוקפים, גם כאשר בידי הרשויות ראיות מובהקות באשר לזהותם, התרחש עם בנו של חאפז כאשר ביום 30.3.2018 הגיע טרקטורון מכיוון חוות מעון והחל להתפרע בשטח הסמוך לכפר תוואנה. בשלב כלשהו החל הטרקטורון לנסוע במהירות לעבר תושבים ופעילים במטרה לדרוס אותם ואכן הצליח לדרוס את בנו של חאפז הריני אשר רגלו נשברה והוא אושפז בבית החולים. בגין אירוע זה הוגשה תלונה ותמונות ובהן צילום מספר לוחית הרישוי של הטרקטורון, אלא שלמרות כל זאת התלונה נסגרה ואף ערר שהוגש כנגדה נדחה. (הסרטון - https://bit.ly/3qCIDrL)."

"מדובר באירועים המתווספים למסכת ארוכה של אירועי אלימות שנעשו בעת האחרונה כנגד פלסטינים באזור זה, ושדווחו בחלקם בזמן אמת לגורמי האכיפה, ובהם: שיסוי כלבים, תקיפות אלימות, יידוי אבנים, הצתת אש, כריתת עצים, רעיית צאן באדמות חקלאיות פרטיות, גירוש פלסטינים מאדמות חקלאיות והשלכת רימוני הלם על ידי גורמי הצבא ועוד."

"מסוף 2017 ועד היום דווחנו וביקשנו התערבות גורמי האכיפה בכ-60 אירועים של התנכלויות ופגיעות בידי מתנחלים וצבא כנגד תושבי תוואנה (כ-20 תלונות הוגשו למשטרת ישראל). עד כה לא ידוע לנו ולא עודכנו בדבר העמדת המבצעים לדין, אך קיבלנו מכתב מטעם יועמ"ש הגדה המערבית ביום 2.9.2021, בו נמסר כי "הצבא קיים שיח עם הגורמים הפיקודיים בחטיבה המרחבית, וכי בחודשים האחרונים יוגבר היקף הכוחות המצוי במרחב זה". וכן כי: "חודדו הנהלים לכוחות הפועלים במרחב, בדגש על הנהלים המחייבים התערבות באירועי אלימות לשם הפסקתם, ובמידת הצורך עיכוב החשודים והבאתם לידי גורמי משטרת ישראל".

אלא שהפרות החוק התכופות והפעילות העבריינית הנמשכת באזור זה, מוכיחות כי בפועל, למרות היעדר הקושי לצפות את קיומן של פעילויות כאלה באזור זה המועד לפורענות, גורמי הביטחון אינם עושים דבר כדי למנוע אותן מראש, ובכלל זה אינם מפנים את המאחז הבלתי מורשה, היושב על אדמות פלסטיניות פרטיות ושתושביו הנם האחראיים למרבית מעשים אלה, ולפגיעה החמורה בשלטון החוק, בסדר הציבורי ובביטחונם של תושבי המקום הפלסטינים."

התצ"א של מקום האירוע - https://bit.ly/3ddkhlj


Comments


bottom of page