top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

מתנחלי חברון מפנטזים של שטח אש 904 א'

באוקטובר 2018 העלנו כאן פוסט (bit.ly/3yxTnwJ), שכותרתו הייתה: "שטח אש 904 א - ברוכים הבאים ללב הַמַּאְפֵּלְיָה". נזכרנו בו מכיוון שבשבוע שעבר (4.5.2022), בג"ץ העניק למדינה אור ירוק לגרש כ-2,000 פלסטינים שמתגוררים באזור מסאפר יטא - אזור שבראשית שנות ה-70, הצבא הכריז עליו לראשונה כ"שטח אש 918". כתבנו על זה כאן - bit.ly/3FI531I. חשבנו שנכון יהיה לחזור לאותו פוסט מאוקטובר 2018. הסיבה היא, ששטח אש 904 א' הוא המודל הכי מתקדם של השיטה. ממנו ניתן ללמוד מה הן תוכניותיהם של המתנחלים לגבי שטחי אש נוספים בגדה המערבית, כולל שטח אש 918, שאליו המתנחלים לוטשים עיניים מזה שנים. הנה ציטוט, מתוך ההודעה לתקשורת של ראש המועצה האזורית הר חברון, יוחאי דמרי, שפורסמה בעקבות פסק הדין של בג"ץ: "לאחר שנים של מאבק - בגץ הורה לפנות פלסטינים משטח אש בהר חברון. תקדים חאן אל אחמר (הטעות במקור כ.נ) מגיע בשנית... ההחלטה של בג"ץ מוכיחה את ההתעקשות שלנו במשך השנים לא לוותר במאבק מול השתלטות פרועה של הערבים ללא דין, חשבון ופיקוח על אדמות מדינה בשטחי C". אצל המתנחלים, כפי שניתן להבין מההודעה, "שטח אש" ו"אדמות מדינה" זה אותו דבר. "אדמות מדינה" הוא מושג מכובס שמשמעותו היא אדמות שמוקצות למתנחלים ישראלים בלבד. המסקנה המתבקשת היא: שטח אש = אדמות של המתנחלים. אין צורך בדמיון פרוע מדי, על מנת להבחין שהמתנחלים באזור הר חברון מזהים כאן הזדמנות פז לפצוח במסע השתלטות אלים, בחסות הצבא, על שטח אש 918 במטרה להתחבר לבקעת ערד. שם הם שולטים כבר אלפי דונם שהם קבלו מהמדינה באמצעות "גד"ש הר חברון", שהיא אגודה שיתופית ששייכת להתנחלויות מעון, כרמל ובית יתיר - bit.ly/3yzdlaE זאת, כפי שהם עשו בחסות הצבא, בשטח אש 906 מזרחית לכפרים דיר ג'ריר, כפר מאלכ ומע'ייר; בשטחי אש 902 ו-903 מזרחית לטמון וטובאס; וכפי שהם עשו באופן מרחיק הלכת ביותר, בשטח אש 904 א מזרחית לכפרים עקרבה ובית פוריכ.

הנה הפוסט מאוקטובר 2018:

"שטח אש" 904 א - ברוכים הבאים ללב הַמַּאְפֵּלְיָה מזרחית להתנחלות ישוב איתמר הולכת ומתקדמת במהלך השנים האחרונות בחסות ובמימון המדינה אחת מתוכניות ההשתלטות השאפתניות ביותר של המתנחלים. מדובר באדמות הכפרים עקרבה וינון שהוכרזו חודשים ספורים לאחר כיבוש הגדה המערבית כשטח אש 904 א, אם כי אימונים בקנה מידה משמעותי כבר מזמן אין שם. בסוף שנות ה-90 הוקם בחלקו המערבי של שטח האש מאחז על גבעה 777 שהיה בזמנו המאחז המזרחי ביותר מבין שרשרת המאחזים של איתמר שרבים מתושביו בנו בתים ועסקים באמצעות הלוואות שקיבלו מהחטיבה להתיישבות - הכתבה ב"הארץ" - bit.ly/2RiTtzq. על אף שהמאחז הוקם בתוך שטח אש המוגדר שטח צבאי סגור גם עבור מתנחלים, בפועל לא רק שהוא לא פונה, אלא שהמדינה החלה בשנים האחרונות בתהליך הכשרתו, תוך שהיא ממשיכה להרוס מבנים בח'רבת טאנא הפלסטינית שקיימת דורות, בטענה שמדובר ב"שטח אש". הגיוני! הכתבה ב"הארץ" - bit.ly/2OTBQJK. אבל זה לא הספיק למתנחלים, כי התוכנית שלהם היא ליצור טור של מאחזים והשתלטויות שיחבר את ההתנחלות איתמר שנמצאת במבואות המזרחיים של שכם, עם בקעת הירדן שנמצאת כ-20 קמ' משם מזרחה. לשם הגשמת התוכנית הזו נדרשו עוד כמה צעדים שהולכים ונשלמים בימים אלו, בחסות הצבא: מערכת דרכי עפר נפרצה בהדרגה מהמאחז מזרחה בתוך שטח האש. בלב שטח האש הוקם בשנת 2013 מאחז "חוות איתמר כהן" שמתבסס על גידול בקר, ולחברה שם יש תוכניות משלהם מה לעשות עם סביב 7-8 אלף דונם של אדמות מרעה שנמצאות באזור. אגב, נחשו מי נתן גם לאדון כהן את הכסף לקנות את הצאן והבקר שהוא מגדל בלב שטח אש 904א? החטיבה להתיישבות כמובן. במקביל הושלם גירוש החקלאים והרועים הפלסטינים על ידי המתנחלים והצבא בטענה שמדובר ב"שטח אש". חסימות ומחסומים הוצבו על ידי המתנחלים והצבא, כדי לסגור את הדרכים שמובילות מהכפרים הפלסטינים לשטח. בשבועות האחרונים מתנחלים החלו לחרוש מאות דונמים של קרקעות בבעלות פרטית שעד היום לא נחרשו. בסה"כ מתנחלים השתלטו עד כה באמצעות עיבודים חקלאיים, על כ-800 דונם שנמצאים בתוך שטח אש 904 א אז אם בא לכם להציץ לאחת הפינות היותר מופרעות בג'ונגל שישראל יצרה בגדה המערבית, קחו רכב 4X4 ובואו. מתנחלי איתמר כבר דאגו לכם אפילו למפה, שכן מבחינתם אין כלל שאלה שמדובר בחצר האחורית שלהם. לקריאה נוספת על "שטחי האש" הפיקטיביים בגדה המערבית, ראו את הדו"ח "גן נעול" - bit.ly/2Jly0Dn


Comments


bottom of page