top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

מתחם אירועים חדש ממזרח לכפר אדומים

לפני כשנתיים, מתנחל אשר מפעיל מסעדה באזור כפר אדומים, החל להשתלט על שטח שנמצא קילומטרים ספורים ממזרח להתנחלות. במקום נעשו עבודות עפר נרחבות, נפרצו דרכים, נסללה תשתית מים, נבנו טרסות ומטע זיתים ניטע. העבודות הללו נעשו (למותר לציין בניגוד לחוק), באדמות הכפר ענאתא שנרשמו בתקופה הירדנית, על שם אוצר הממלכה הירדני. עכשיו בואו שמעו קטע: העבודות הללו נעשו בתוך שטח השיפוט הענק של ההתנחלות מעלה אדומים. מה זה ענק? סביב 46.5 אלף דונם!

הבעיה עם שטח השיפוט הענק הזה, שהוא אגב, הגדול ביותר מבין שטחי השיפוט של כל ההתנחלויות הישראליות בגדה, שרובו המוחלט עומד ריק. לכן צריך למלא אותו בכל מיני "מיזמים", כגון: מאחזים, חוות, נקודות תצפית, דרכי עפר ועוד מגוון המצאות, כדי שהבדואים המתגוררים באזור, שישראל גירשה את משפחותיהם מהנגב לגדה המערבית אחרי 1948, לא יוכלו להתגורר שם או לרעות את צאנם. בחודשים האחרונים, העבודות באתר הזה החלו שוב. עתה, ברור כי הכוונה היא להשתלט על שטח הרבה יותר גדול מזה שעליו השתלטו עד כה. העבודות במקום, כוללות גידור של שטח בן כ-120 דונם והקמה של מה שנראה כמו מתחם אירועים ענק.

ביולי 2018, פורסם בעיתון 'הארץ' מסמך היסטורי שנכתב על-ידי מי שהיה בזמנו חבר "ועד גרעין מתנחלי מעלה אדומים ב" ולימים הפך להיות שר בממשלת ישראל - אורי אריאל. במסמך, שכותרתו היא ״הצעה לתכנון מרחב מעלה אדומים״, כתב אריאל כך: "במרחב בדואים רבים העוסקים אף בעיבוד קרקע…יש לסגור השטח למגורי בדואים ולפנותם״. (לפוסט שלנו מיולי 2018: https://bit.ly/3RyhNgh). מהמסמך הזה, ברור כי הבדואים שכאמור גורשו על ידי ישראל מהנגב לגדה המערבית לאחר 1948 - חיו במרחב שבין ירושלים ויריחו הרבה לפני שהמתנחלים הגיעו למקום. שכן אחרת, אריאל לא היה ממליץ "לסגור את השטח ולפנותם". כל זאת, בניגוד מוחלט לאופן שבו המתנחלים מציגים את הסיפור, כאילו הם היו שם קודם.

לימים התברר כי בניגוד להמלצתו של אורי אריאל, לא כל הבדואים גורשו מאזור זה, ולכן יש צורך להמשיך ולנגוס בעוד אדמות ושטחים, במטרה ליטול מהם את האפשרות להתפרנס מרעייה ובכך, לעודד אותם לעקור "מרצון" למקום שבו הם לא "יפריעו" למתנחלים בעיניים. מתחם האירועים של המתנחל מכפר אדומים, הוא עוד צעד בכיוון זה.

הידיעה בעיתון 'הארץ' מיולי 2018 - https://bit.ly/3qtaSJv


Comments


bottom of page