top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

משק אחיה - דחיית פסק דין

ושמיטה כהלכה אתה כבר יודע לעשות שאתה רץ לקחת עוד ועוד אדמות? בספק מרמה, בחשד גזל, בחסות חשיכה בחסינות מושל? הזו גאולה? הזה כבודה? כגנב במחתרת יהודה? ("מדרש יונתי" מאיר אריאל)


שבועיים וחצי לפני התאריך האחרון שבו המדינה אמורה לקיים את פסק הדין שניתן במאי האחרון, לאחר למעלה מעשור של דיונים משפטיים, המדינה העבירה ביום ראשון (12.9.2021) לבג"ץ "בקשה חריגה" לדחות את קיום פסק הדין שמורה לה לפנות 170 דונם שחברת משק אחיה והאדון חן בן אליהו פלשו אליהם באמצעות נטיעות כרמי ענבים וזיתים (לבקשת המדינה כפי שהוגשה לבית המשפט, ראו קישור- https://bit.ly/3lpvj7h).


על חברת "משק אחיה" המאוגדת תחת השם "ארץ זית שמן מובחר", כתבנו כאן אי אילו פעמים (https://bit.ly/3Ec4WKq, https://bit.ly/3Ej8QBu), ולכן די אם נזכיר עתה כי מדובר בחברה שהתוכנית העסקית שלה מבוססת למעשה על פלישות שיטתיות למאות דונמים של אדמות חקלאיות בבעלות פלסטינים תושבי הכפרים ג'לוד וקריות. כנגד החברה הזו תלויים ועומדים כיום עוד שלושה צווי פינוי הכוללים שטח של קרוב ל-200 דונם.


נזכיר שגם מיסטר בן אליהו התארח אצלנו כאן לא מזמן. בפוסט שהקדשנו לו (https://bit.ly/3nwVXxr), סיפרנו על עיסקת המקרקעין המוזרה שהוא טוען שהוא ערך בשנת 2004 עם חברה בשם "שדות אמיר" שנמחקה ממרשם החברות חמש שנים קודם לכן. אבל הגדה המערבית היא כידוע מקום מיוחד שמתחרשים בו כל מיני ארועים מסקרנים שלא לומר תקדימיים. וחוץ מזה גם Israel Police - משטרת ישראל לא חשבה שיש בעיה עם העיסקה המוזרה של בן אליהו, אז מי אנחנו שנערער?


נחזור לבקשת "הדחיה החריגה" שהמדינה הגישה לבג"ץ: מעיון קצר בארכיון, עולה ש"הבקשה החריגה" של המדינה רחוקה מלהיות חריגה. אדרבא, מדובר בדפוס שחוזר על עצמו בכל פעם שהמדינה מגיעה לנקודה שבה היא מוכרחה להתעמת עם מתנחלים מפרי חוק שפולשים לאדמות של פלסטינים. כך קרה במקרה של המאחזים עמונה, מגרון, דרך האבות והאולפנה שנבנו על אדמות פרטיות של פלסטינים. איכשהו כשזה מגיע לאכיפת חוק על מתנחלים, תמיד צצות להן ברגע האחרון "נסיבות חריגות" שבגינן המדינה מבקשת מבית המשפט לדחות את פינויים של מתנחלים מפרי חוק שהם אף לא פעם אלימים.


אלא שהפעם – אתם יושבים? המדינה מבקשת לדחות את ביצוע פסק הדין בשנה וחצי! כן קראתם נכון שנה וחצי. וזה למה? בגלל שהמדינה הגיעה ממש בימים האחרונים להסכם עם המתנחלים שהם יפנו בעצמם את השטחים אליהם הם פלשו. אבל אי אפשר לפנות עכשיו כי הרי מדובר ב"שנת שמיטה" שהחלה ממש במפתיע שבוע שעבר.


אתם קולטים את זה? בעלי הקרקע הפלסטינים שמנועים מלהיכנס לאדמותיהם מזה כשני עשורים בשל האלימות והחמדנות נטולת הבושה של מתנחלים באזור שילה, אמורים לחכות עכשיו עוד שנה וחצי, כי זו "שנת שמיטה" ולמתנחלים אסור לעבוד.


לעבוד אסור להם, אבל לפלוש לבזוז ולעשוק מותר.








Comments


bottom of page