top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

מנכ"ל המשרד לשירותי דת גר בבית לא חוקי

ביום שישי האחרון התפטר מתן כהנא מתפקידו כשר הדתות וחזר לכהן כח"כ, זאת כדי למנוע מצב, שבו ח"כ נוסף ממפלגתו, שנכנס לכנסת בעקבות "החוק הנורבגי", יערוק לאופוזיציה. האנקדוטה הזו הזכירה לנו שיש לנו חוב שטרם פרענו: ובכן, עם הקמת הממשלה הנוכחית בקיץ האחרון, פורסם כי שרת הפנים, איילת שקד, החליטה למנות למנכ"ל משרדה את יאיר הירש. הירש מתגורר במאחז לא חוקי, בבית שנבנה בניגוד לחוק, שתלוי ועומד נגדו צו הריסה עוד מהימים שבנייתו היתה בשלב היסודות. בעקבות זאת, פרסמנו כאן שני פוסטים שהוקדשו להחלטה השערורייתית הזו שהיועץ המשפטי לממשלה לשעבר, מנדלבליט, נחלץ להכשיר - על אף שהמנכ"ל המיועד שיקר לועדה למינוי בכירים כאשר טען כי הוא לא ידע שמדובר ב"צו הריסה סופי": (bit.ly/3weMoHC, bit.ly/3FS6uL4). קישור לידיעה על הכשרת המינוי על ידי מנדלבליט בהערה הראשונה.

כאשר פורסם סיפור המינוי השערורייתי של הירש למנכ"ל משרד הפנים, היה מי שאמר כי במידה והמינוי יפסל, הדבר עשוי להשליך על מנכ"ל משרד ממשלתי נוסף, המתגורר במאחז לא חוקי, שגם כנגד ביתו תלוי ועומד צו הריסה. בעקבות זאת, התחייבנו שבבוא הזמן נחשוף גם את הסיפור הזה.

ובכן, הזמן הגיע: מדובר במנכ"ל המשרד לשירותי דת, מר שמעון (מוני) מעתוק, שמתגורר במאחז הלא-חוקי "פלגי מים" מצפון להתנחלות עלי. המאחז הוקם בתקופת ממשלתו הראשונה של נתניהו, יחד עם עוד עשרות מאחזים נוספים, במטרה להכשיל את הסכמי אוסלו שנחתמו שנים ספורות קודם לכן. ואכן המטרה כידוע הושגה. ספציפית, המאחז הלא-חוקי פלגי מים, הוקם כ-2.5 קמ' ממרכז ההתנחלות עלי באותה עת, במטרה להשתלט על אדמות הכפר א-סאויה, שמתנחלי עלי החליטו כי הן שייכות להם. "שייכות להם" על סמך מה? קנו? קיבלו במתנה? משהו? שכחו מזה! נאדה! על סמך יכולתם לבזוז את השטח בגיבוי הממשלה ותחת מטריית הצבא.

שנים ספורות לאחר הקמת המאחז, החל ארגון אמנה המעורב באין ספור השתלטויות לא חוקיות על אדמות בגדה המערבית, לבנות 16 בתי קבע במאחז. כנגד כולם הוצאו צווי הריסה על ידי המנהל האזרחי. אחד מאותם בתים, נרכש על ידי בני הזוג מעתוק בשנת 2010, בעזרת משכנתא שהזוג קיבל מבנק טפחות. כן, קראתם נכון. הם קבלו משכנתא מבנק טפחות עבור בית שצו הריסה תלוי ועומד כנגדו. אגב, שכנו של מעתוק לרחוב, הוא אבי כהן, אותו הזכרנו כאן ממש לא מזמן (bit.ly/3yGLhC6), העומד לא פחות ולא יותר, בראש הרשות לאכיפה במקרקעין במשרד האוצר.

כמו אבי כהן ויאיר הירש, גם שמעון מעתוק הוא דוגמה לפקיד ממשלתי בכיר, שבחר, יש להניח מסיבות אידיאולוגיות, לחיות בקהילה מפרת חוק. מעתוק הוא דוגמה נוספת לתרבות הביזה האלימה, והפרת החוק השיטתית, שאנו מרבים לכתוב עליה כאן. תרבות ששולחת זרועות ארוכות אל מסדרונות השלטון, ומבטיחה שמדינת ישראל, במקום להוקיע את התרבות הזו ולהילחם בה כפי שמדינת חוק היתה אמורה לעשות, תלך ותתחפר בתוכה ותהפוך אותה לנורמה המקובלת גם בקרב פקידי ממשלה בכירים.


Comments


bottom of page