top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש
תמונת הסופר/תKerem Navot

ממשלת נתניהו לא סתם מאפשרת את הטרור היהודי בגדה. היא מממנת אותו

ביום חמישי (10.10.2024) פורסמה במוסף עיתון 'הארץ' כתבה ארוכה שכותרתה "ממשלת נתניהו לא סתם מאפשרת את הטרור היהודי בגדה. היא מממנת אותו". הכתבה עוסקת בתופעת בני הנוער המתגוררים במאחזי הרועים בגדה המערבית. חלק ניכר מהכתבה עוסק בפירוט מנגנוני המימון הציבורי של המאחזים הללו, שרבים מהם הפכו למוקדים הקשים ביותר, שמהם יוצא טרור המתנחלים נגד קהילות פלסטיניות, בעיקר בשטחי C (הכוללים כ-61% משטח הגדה המערבית). 


מי שעוקב אחרי הפרסומים שלנו לא יופתע לקרוא את הדברים. מזה שנים אנו מתארים כיצד החטיבה להתיישבות של ההסתדרות הציונית, קק"ל ועמותות כגון: 'השומר העברי' השומר יו"ש, 'עורי ארץ אהבתי', 'ארצנו' שמסתתרת מאחורי השם המפוצץ 'גאולה תתנו לארץ', ועמותת 'לעבדה ולשומרה' שמפעילה מאחז לא חוקי בשם 'חוות לכתחילה', הפכו להיות מקורות וצינורות מימון לפעילות לא חוקית ולעיתים קרובות אף אלימה מאוד.

 

המימון הוא ביטוי מזוקק של מדיניות כל ממשלות ישראל בעשורים האחרונים ובעיקר של אלו שכיהנו בעשור האחרון, כלומר לא רק ממשלות נתניהו. מדיניות שמטרתה הכמעט מוצהרת מאז הוקמה הממשלה הנוכחית, היא גירוש פלסטינים מכל מקום שבו ניתן לעשות זאת בגדה המערבית. 


משטר הטרור והאפרטהייד הישראלי בגדה המערבית זקוק לחיילים על מנת להוציא לפועל את מדיניותו. לשם מימוש מטרה זו גם נערים בני 13,14,15 ו 16 הם ברי גיוס. כמו כל צבא עממי הממשלה היא זו שממנת את "שירותם" 




Comments


bottom of page