top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

מחסום ישראלי - שדה בועז


ביום שישי האחרון (23.5.2024) פרסמנו דו"ח קצר המתאר את האופן שבו מתנחלים השתלטו על רוב השטח שנמצא ממערב לבית לחם (כ-75 אלף דונם), באמצעות עשרות מחסומים וחסימות שהוצבו על כבישים ודרכי עפר חקלאיות. 


את הפוסט הנוכחי אנו מקדישים לשני מחסומים שהוצבו בשנים האחרונות סביב המאחז האלים והמבודד שדה בועז, עליו כתבנו כאן אי אילו פעמים. נזכיר כי שדה בועז הוא אחד מתוך 10 המאחזים שממשלת ישראל הגזענית והמושחתת, החליטה בפברואר 2023 "להכשיר".


איך להכשיר? בהתחשב בעובדה שתושבי המאחז השתלטו על אדמות חקלאיות של תושבי הכפר אל ח'ד'ר, לא ברור כיצד המאחז הולך להיות "מוכשר", אבל אפשר לסמוך על היועצים המשפטיים של משרד הביטחון שהם ירקחו איזו קומבינה מסריחה. בינתיים, שום דבר לא בוער, אפשר לתת למתנחלים להמשיך להשתולל בקצב מהיר במיוחד  בזמן שבעלי הקרקעות הפלסטינים מנועים מלהגיע לאלפי דונם סביב המאחז.


מה זה להשתולל? לפרוץ דרכים פיראטיות, לבנות באופן פראי תוך פלישה לאדמות של אחרים. לזרוק שולחנות פיקניק בכל פינה שאפשר, להשתלט על חלקות לאורך הכביש שמחבר את המאחז עם התנחלות האם פורעת החוק נווה דניאל.  וכמובן לסגור באמצעות שערים פיראטיים דרכים חקלאיות ישנות שמחברות את האזור עם הכפרים הסמוכים חוסאן ואל ח'ד'ר שהאדמות הללו שייכות לתושביהם. 


גולת הכותרת של תנופת הביזה הנוכחית היא מה שהמתנחלים במקום מכנים "שביל סובב שדה בועז". זהו שביל באורך של כ-7 קמ' שנפרץ ברדיוס של בין מאות מטרים ועד קרוב לקילומטר מסביב למאחז, באופן ש-770 דונם של תושבי אל ח'ד'ר יוותרו בין "השביל ההיקפי" ובין המאחז. כפי שניתן ללמוד מהשלטים שהוצבו במקום, השביל מוצג כיוזמה תיירותית שמאחוריה עומדות המועצה האזורית גוש עציון והתנחלות נווה דניאל. 


כל מי שבילה חצי שעה בגדה המערבית מבין בדיוק מה עומד מאחורי "היוזמה התיירותית" הזו, כמו יוזמות תיירותיות רבות נוספות שפזורות לאורך ורוחב הגדה.


Comments


bottom of page