top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

מחסום ביום - נווה דניאל

ביום שישי האחרון (23.5.2024) פרסמנו דו"ח קצר המתאר את האופן שבו מתנחלים השתלטו על רוב השטח שנמצא ממערב לבית לחם (כ-75 אלף דונם), באמצעות עשרות מחסומים וחסימות שהוצבו על כבישים ודרכי עפר חקלאיות. היום נדבר על אחת החסימות הללו. מדובר על חסימה שכתבנו עליה כאן לפני כ-4 וחצי שנים – חסימת כביש נחאלין בית לחם הישן מדרום להתנחלות האלימה נווה דניאל, שהוצבה במקום בראשית האינתיפאד'ה השנייה. אנו ממליצים לקרוא את הפוסט שוב כדי להבין מה בדיוק קרה שם ב20 ומשהו שנים האחרונות.


במהלך עבודת המיפוי שערכנו בחודשים האחרונים, סביב ההתנחלויות באזור בית לחם, התברר שמתנחלי נווה דניאל הזיזו את החסימה הפיראטית שהוצבה לפני למעלה מ-20 שנה על כביש נחאלין - בית לחם, כמה עשרות מטרים מערבה. הסיבה לכך ברורה: זה אפשר למתנחלי לפרוץ דרך פיראטית על הגבעה שנמצאת ממערב להתנחלות, ככל הנראה בכוונה להקים במקום מאחז פיראטי חדש. עד כה הם הציבו במקום בוטקה שמירה שעומד ריק ועוד איזו גרוטאה שנועדה לסמן נוכחות. ככה זה בגדה.


מדובר על קרקע שנבזזה בעבר מתושבי הכפרים אל ח'ד'ר ונחאלין באמצעות הכרזה עליה כ"אדמת מדינה". לאחר ביזת הקרקע היא הועברה כמקובל במקרים דומים, להתנחלות נווה דניאל שתושביה זיהו בחודשים האחרונים הזדמנות להשתלט על עוד שטחים. ההזדמנות קשורה כמובן בכך שכל הפלסטינים גורשו מהמקום לאחר ה-7 לאוקטובר. הגירוש נעשה ונאכף על ידי מליציות מתנחלים חמושות ואלימות שמסתובבות סביב ההתנחלות ועוצרות ומציקות לכל מי שמתקרב לאזור זה שעליו הם חולשים 24/7 מהכניסה להתנחלות.

שוב אנו רואים כיצד שיקולי "בטחון" מנוצלים בשטח לשם על ידי המתנחלים ובגיבוי הצבא, לשם ביזה והשתלטות על שטחים נוספים. דפוס שחוזר ומשכפל את עצמו בלא הפסקה בכל הגדה המערבית.


עוד על הדו"ח בכתבה באתר הארץ


Comments


bottom of page