top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש
תמונת הסופר/תKerem Navot

מה קורה סביב מסאפר יטא


לא לעיתים קרובות אנו ממליצים כאן לקרוא כתבה עיתונאית. ביום רביעי האחרון (18.9.24) התפרסמה ב Financial Times  הבריטי כתבה מופתית שמתארת את שמתרחש בפינה אחת פרועה ואלימה במיוחד של הגדה המערבית בשנים האחרונות ובעיקר מאז ה-7 באוקטובר: דרום מזרח הר חברון, אזור שמוכר גם בשם מסאפר יטא. הכתבה מתרכזת בעיקר במה שקורה סביב מאחז חוות מעון, שמאז הקמתו בשלהי שנות ה-90, הסתמן כמוקד טרור מתנחלים עיקש. 


מדובר בכתבה לא קצרה שמלווה בחומר גרפי עשיר ומגוון מאוד שמבסס את טענת הכותבים: אזור מסאפר יטא הפך לאזור שמתנחלים בגיבוי הצבא משליטים בו טרור לאומני על אוכלוסייה פלסטינית נטולת הגנה. טרור המתנחלים כאמור, לא החל ב-7 באוקטובר אבל הוא קפץ כמה מדרגות בשנה החולפת. 


מתנחלים אלימים מהסוג של בצלאל טליה למשל שעליו ועל אחיו כתבנו כאן בעבר, גויסו למליציות מתנחלים פרועות שמתנכלות לאוכלוסייה המקומית. כך מי שעד אתמול היה שכן אלים הפך בן לילה לחייל ושוטר אלים.


בחודשים האחרונים כתבנו כאן לא פעם, כי על הקהילה הבינ"ל להתערב באופן שיפקיע מידי ישראל את השליטה בגדה המערבית ובאוכלוסייתה הפלסטינית. הכתבה הזו היא הזדמנות נוספת להבין מדוע הצעד הזה הוא חיוני. קישור פתוח לכתבה תוכלו למצוא בטוויטר של Alison Kiling אחת מארבעת העיתונאים שעומדים מאחורי התחקיר החשוב הזה. 


Comments


bottom of page