top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

****מבזק עדכון מביצת עמונה****

היום (8.12.2016) פורסמה בעיתון 'הארץ' הודעה על כוונת ראש המנהל האזרחי להעתיק את המאחז עמונה ל4 חלקות שונות: 3 מהן (136,137 ו 141 גוש 17) הן באדמות הכפר סלואד השוכן מצפון להתנחלות עפרה ואילו החלקה הרביעית (132 גוש 6) שייכת לתושבי הכפר עין יברוד ממערב לעפרה. התנחלות עפרה והמאחז עמונה שיצא מתוכה, נבנו במהלך השנים על אדמות שני הכפרים הללו.


תוכנית זו התפרסמה בעקבות קריסת הניסיון הקודם של המנהל האזרחי להכריז על 3 חלקות שונות בתוך המאחז עמונה, כ'אדמות נפקדים' (ראו כתבה בנושא: goo.gl/SWHmIJ). התוכנית הנוכחית כוללת 3 חלקות שהופקעו על ידי הירדנים בשנת 1966 ושעפרה לימים הוקמה על חלקן.

החלקה הרביעית נמצאת כ-600 מטר מדרום מערב לשלושת החלקות הללו, וככל הידוע לנו היא רשומה כחלקה בבעלות פלסטינית פרטית. לפי שעה לא ברור לנו כיצד המנהל האזרחי מתכוון להשתלט על חלקה זו אך יתכן ומדובר בניסיון נוסף (שסביר שיכשל) להכריז עליה 'אדמת נפקדים'. אגב, על חלקה זו קיימת השתלטות חקלאית ותיקה (כרם ענבים) של מתנחלי עפרה. עובדה זו היא תזכורת קטנה לכך שמתנחלי עפרה החלו להשתלט על אדמותיהם הפרטיות של שכניהם, כבר לפני עשרות שנים, והקמת עמונה היתה רק שלב אחד בתוך מהלך גדול הרבה יותר.


המשמעות של תוכנית חדשה זו היא שהמדינה מכירה בכישלון כל המניפולציות המשפטיות שבהן עשתה שימוש עד כה, על מנת לשמור את המאחז עמונה במקומו או בסמוך לו. המאחז עמונה יפונה וכעת השאלה היא האם המדינה תצליח לגזול קרקעות פלסטיניות נוספות על מנת "לפצות" את המתנחלים והיכן קרקעות אלו יהיו.


Comments


bottom of page