top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

לתפארת מדינת ישראל

גם אנחנו שמחנו לשמוע על הבחירה בגברת ורד בן סעדון, הבעלים של יקב טורא, להדלקת משואה ביום העצמאות. הבחירה באישה שקשרה את גורלה למפעל ביזת הקרקע בגדה המערבית, משקפת נאמנה את תרבותה הפוליטית - ודאי זו העכשווית - של מדינת ישראל. מדינה שמקדשת שחיתות לאומנית ומעודדת ביזת רכוש פלסטיני באמצעות מנגנוניה השונים.

יקב טורא הוא השם המסחרי שמאחוריו עומדת חברה בשם ארץ הצבי א.ש בע"מ, שהתאגדה בסוף נובמבר 2007. א.ש הם ראשי התיבות של שמותיהם של שני השותפים שהקימו ומחזיקים במניות החברה: ארז בן סעדון מחזיק 51% מהמניות ואדם בשם שלמה (סאם) פסר, שחי בארה"ב, מחזיק 49% מהמניות באמצעות חברה שרשומה בניו ג'רסי בשם Elite Capital.

בני הזוג בן סעדון צברו נסיון ורקורד מכובד בתחום ביזת הקרקעות בגדה. האדמות שהם מעורבים בביזתן, נמצאות בין אזור הכפרים קריות ולובן א-שרקיה, ומגיעות עד לאזור הכפר בורין. כלומר, מההתנחלות שילה - שם התמחה בן סעדון בתחום ביזת קרקעות כאשר עבד כשכיר בחברת 'משק אחיה' - ועד ההתנחלות הר ברכה במבואות שכם.

בני הזוג מספרים באתר היקב שלהם ש"בסך הכל יש ליקב טורא 560 דונם כרם יין". ככל הידוע לנו, כרמי הענבים אותם הם מעבדים, נמצאים ברובם באזור ההתנחלות ברכה, אשר סביבה ישנם מאות דונמים של כרמי ענבים שניטעו על אדמות בבעלות תושבי הכפר בורין, שגורשו מאדמותיהם סביב ההתנחלות, במהלך העשורים האחרונים.

מלבד יין, הבן סעדונים מוכרים גם שמן זית תחת המותג "טורא". את רוב הזיתים שמהם מופק השמן, הם קונים מגורמים שונים שהשתלטו באלימות על קרקעות פרטיות סביב ההתנחלות שילה ונטעו עליהם כרמי זיתים: ביניהם, חברת "משק אחיה", שהשתלטה על שטחים ממזרח להתנחלות (https://bit.ly/3Are2T7).

מובן מאליו שאת אימפריית הביזה עליה חולשים בני הזוג בן סעדון, הם לא בנו לבד. נרתמה לסייע להם "החטיבה להתיישבות" שמאה אחוז מתקציבה מגיע מתקציב מדינת ישראל. במהלך השנים, בני הזוג קיבלו לפחות 6 משכנתאות שונות מ"החטיבה להתיישבות" עבור ציוד להקמת היקב, במאחז הלא חוקי רחלים, שהוכשר רק שנים לאחר מכן. למחקר אותו ערכנו על המשכנתאות של החטיבה להתיישבות - https://bit.ly/3924r88

גם הקצאות מים נדיבות הועברו לבני הזוג בן סעדון, על ידי רשות המים, להשקיית הכרמים שנטעו בין היתר על אדמות אותן הם בזזו. נתוני רשות המים מלמדים, שבני הזוג החלו לקבל מים לחקלאות כבר משנת 2001. ובשנים 2014-2017 הם קיבלו למעלה מ-40 מיליון ליטר כל שנה. למחקר שלנו על הקצבות המים שניתנו למתנחלים פולשים - https://bit.ly/3UbxmeY

תודה גדולה חייבים הבן סעדונים גם למתנדבי הארגון האוונגליסטי/פונדמנטליסטי/גזעני "היובל", שלא מזמן חשפנו שגם אנשיו מעורבים בביזת אדמות תושבי הכפר בורין (https://bit.ly/3Nfcy5T). מתנדבי הארגון מגיעים מדי שנה לסייע גם להם בבציר הענבים. אחלה תוכנית עסקית יש לחבר'ה בטורא: את האדמות בוזזים ואת העבודה מקבלים ממתנדבים פונדמנטליסטים גזענים. אגב, המתנדבים של הארגון הזה, לא צריכים ללכת רחוק כדי להתנדב, מכיון שהם מתגוררים במאחז לא חוקי שנבנה בצמוד לכרמי הענבים, אותם שלושת פועליהם התאילנדים של בני הזוג בן סעדון מעבדים. אבל אצל טורא, אונגליסטים ותאילנדים שעובדים באדמות שנבזזו מערבים = "חקלאות יהודית בשומרון".

אבל מעל הכל, בני הזוג בן סעדון חייבים תודה גדולה לצבא ולמנהל האזרחי, על כך שהללו שומרים על השטחים עליהם בני הזוג השתלטו בניגוד לחוק. בעיקר מגיעה להם תודה על כך שמעולם לא עלה על דעתם לפנות את הבן סעדונים מהאדמות עליהם הם השתלטו, שלא לדבר על האפשרות של לנקוט נגדם בצעדים משפטיים. כי הכל כמובן, לתפארת מדינת ישראל.


댓글


bottom of page