top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

כיבוש זמני?

מחר, יום שישי (19.7.24) בית הדין הגבוה לצדק בהאג (ICJ), אמור לפרסם את חוות דעתו סביב שאלת חוקיות הכיבוש הישראלי בגדה המערבית. במוקד הדיון המשפטי בית הדין נדרש להכריע האם הכיבוש הישראלי בגדה המערבית הוא מצב "זמני", כפי שישראל טוענת בבתי משפט ישראליים ובפורומים בינלאומיים שונים, או שמא מדובר במצב קבוע של כיבוש שהחוק הבינלאומי אינו מכיר בו. את הפוסט הבא אפשר לקרוא גם כנסיון צנוע שלנו לענות על השאלה הזו.



ב-6 ליולי העלנו כאן פוסט שבו תיארנו את ביזת אדמות הכפר עקרבא באמצעות הכרזה עליהן "אדמות מדינה". מאז חלפו פחות משבועיים שבמהלכם המנהל האזרחי הספיק לפרסם שני צווים חדשים שמלמדים על כוונתו לבזוז קרקעות באותה שיטה בעוד שני אזורים שונים בגדה המערבית:


הצו הראשון פורסם ב-8 ליולי והוא חל על אדמות הכפרים קבלאן וביתא מדרום לשכם, שם הוכרזו כ-65 דונם לשם "הכשרת" המאחז העברייני אביתר. כאן קישור לפוסט שהעלנו כאן במאי 2022 על השתלשלות פרשיית המאחז המבודד והאלים הזה, בהערות. בחינת השטח שהוכרז "אדמת מדינה" באזור זה, מגלה כי מדובר בתא שטח מפורץ ומפותל, שבמרכזו מובלעת של אדמות שהמנהל האזרחי מכיר בהן כאדמות פרטיות. למותר לציין שעל תא שטח כזה אין שום אפשרות להקים ישוב נורמלי. 


אלא שמטרת ההכרזה הזו אינה להקים במקום ישוב נורמלי, אלא להקים ישות שתשפריץ טרור והרס על שטחים חקלאיים ברדיוס גדול ככל שניתן, על מנת למנוע את הגעתם של בעלי אדמות פלסטינים לאזור. בג'ונגל שישראל מתחזקת בגדה המערבית, קוראים לדבר הזה "הכשרה של ישוב חדש".


ההכרזה השניה נעשתה ב-15 ליולי והיא כוללת מספר שטחים לא רציפים שגודלם יחד הוא כ-441 דונם. השטח שנבזז מתחלק בין שלושה כפרים פלסטינים שונים: דיר קדיס, שבתין ודיר עמר. השטחים הללו מפוזרים סביב שתי התנחלויות מבודדות הממוקמות ממערב לרמאללה, נעלה ונילי. מטרת ההכרזה כפי שניתן לראות על המפה המצורפת היא לאפשר להתנחלויות הללו לספח לשטחיהן שטחים נוספים, לשם בנייה. שתי ההתנחלויות הללו מאוכלסות על ידי אוכלוסייה חילונית בעיקרה. אלו מתנחלים שנהוג לראות בהם "מתנחלי איכות חיים", אבל גם "מתנחלי איכות חיים" מתגוררים על אדמות שנבזזו באמצעות המנגנונים שמשטר האפרטהייד הישראלי המציא ומיישם בשטח.


ההכרזות הללו הן החמישית והשישית במספר במהלך שנת 2024 ואנו מניחים כי בקרוב תתפרסמנה הכרזות נוספות, במטרה: 1.להשתלט על אדמות נוספות כל עוד הממשלה הנוכחית מכהנת. 2. על מנת לחזק את מעמדו הפוליטי של סמוטריץ שמתקשה על פי הסקרים לחצות את אחוז החסימה. אז מה עושים בעולם של סמוטריץ? מגבירים את קצב ביזת הקרקע.


עד כה, הוכרזו במהלך שנת 2024 למעלה מ-24 אלף דונם. מדובר בהיקפים שלא נראו כדוגמתם מזה עשרות שנים. השטחים הללו בלא ספק יועברו אך ורק לשימוש המתנחלים, בדיוק כשם שמאות אלפי דונם שנבזזו באותו אופן הועברו להם. 


עכשיו תחליטו אתם לבד האם הכיבוש הישראלי הוא זמני או קבוע.


bottom of page