top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

חניה ב"אוניברסיטת אריאל"

סטודנטים המגיעים לאוניברסיטה עם רכבם הפרטי, יגלו מהר מאוד שחניה באזור הקמפוס של האוניברסיטה בה הם לומדים, עשויה להיות עניין מתיש שישנן גם עלויות מסוימות לצידו. חניה סביב אוניברסיטת תל אביב למשל, עולה בין 545 ל-880 ש"ח לסמסטר, תלוי בסוג המנוי. ברחובות סביב האוניברסיטה העברית בהר הצופים, אגרת חניה שנתית לסטודנטים עולה 350 ש"ח והיא נגבית על ידי עיריית ירושלים. חניה יומית חד פעמית, סביב הקמפוס בהר הצופים תעלה לסטודנט 15 ש"ח. אוניברסיטת חיפה גובה מסטודנטים שזכו בהגרלה לתו חניה בתוך הקמפוס, 600 ש"ח לשנה. גם באוניברסיטת בן גוריון בנגב גובים מסטודנטים 15 ש"ח עבור כל יום חניה. לא בשמיים, אבל כסף.

אבל כל אלו בעיות של סטודנטים במקום שהמתנחלים אוהבים לכנות "ישראל הקטנה". ב"אוניברסיטת אריאל", ה"אוניברסיטה" היחידה בעולם שהוקמה ומתקיימת מכוחו של צו צבאי "בישראל הגדולה", סטודנטים לא מכלים את זמנם בחיפוש אחר חנייה. ה"אוניברסיטה" דאגה להם למגרשי חניה בשפע. מדובר על שטחים חקלאיים בבעלות פלסטינים מהכפרים השכנים - אסככא ומרדה -שה"אוניברסיטה" השתלטה עליהם בשנים 2015-2016. זאת באמצעות כמויות עתק של עפר שהיא שפכה במקום - כדי לפנות שטח לבניית מספר בניינים גדולים המשמשים כמעונות סטודנטים.

הכיצד ולמה דווקא על השטחים הללו? התשובה לכך פשוטה: השטחים הללו הפכו לבלתי נגישים לבעליהם הפלסטינים, לאחר בניית גדר ההפרדה סביב אריאל בשנים 2005-2006. ואם השטחים בלאו הכי לא נגישים לבעליהם, אז לא חראם? ברור שצריך להשתמש בהם על מנת להקל את מצוקת החניה של הסטודנטים שמגיעים להרחיב את דעתם או לרכוש השכלה ומקצוע ב"אוניברסיטה".

את הסיפור המופרע הזה, על ה"אוניברסיטה" שגנבה שטחים של פלסטינים והפכה אותם למגרש חניה, פרסמנו לראשונה לפני שלוש שנים וחצי בעיתון 'הארץ' וגם כאן (https://bit.ly/3qoSeln). הסיבה שאנו חוזרים אליו עכשיו, היא מכיוון שלאחרונה התברר לנו שסמוך ל"אוניברסיטה" קרה שוב בדיוק אותו דבר - רק על שטח הרבה יותר גדול. מדובר על שטח נוסף, שגודלו קרוב ל-40 דונם, שגם אותו ה"אוניברסיטה" פוצצה בזמנו בהררים של עפר שהוצא מהשטח בו נבנו מעונות הסטודנטים. כל מה שנותר לעשות עכשיו, הוא להפוך את המקום למגרש חניה נוסף.

על פי אתר האינטרנט של ה"אוניברסיטה", מדובר ב: "אוניברסיטת מחקר ציונית ורב תחומית" שלומדים בה כיום כ-16,000 סטודנטים. 16,000 סטודנטים זקוקים באופן טבעי להרבה מאוד מקומות חניה, ואך טבעי הוא שתושבים פלסטינים מהכפרים הסמוכים ידרשו לתרום עוד כמה עשרות דונמים (מעבר לאלפי הדונם שהם כבר תרמו בעל כורחם עבור הקמת ההתנחלות אריאל), כדי לאפשר את השגשוג האקדמי הזה בלב ה"שומרון". וחוץ מזה, זה גם לטובתם, אז שיגידו תודה.

אגב, המנהל האזרחי הוציא צווי הפסקת עבודה בשני המתחמים הללו עוד בשנת 2017, אבל ה"אוניברסיטה" המשיכה לעשות במקום כבתוך שלה. כי אחרי הכל, מדובר ב"אוניברסיטה" שגדלה במהירות, והרבה סטודנטים חדשים נרשמים מדי שנה ללימודים במקום - בין היתר מן הסתם גם בחוג לקרימינולוגיה. אולי מכיון שהם באופן הגיוני מעדיפים ללמוד במוסד שיש לו ניסיון מוכח גם בתחום ביזת אדמות של פלסטינים. אז אם גם אתם רוצים ללמוד בחוג לקרימינולוגיה של ה"אוניברסיטה" בשנת הלימודים הבאה, פנו למזכירות החוג לקרימינולוגיה לשם קבלת פרטים.

תלמידי תואר ראשון: criminology@ariel.ac.il

תלמידי תואר שני: criminologyma@ariel.ac.il

הידיעה בעיתון הארץ מאוגוסט 2018 -https://bit.ly/3FqBhxx


Comments


bottom of page