top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

זה החקלאות טמבל

אם יש תחום שבו ניתן לראות באמת את ההשתוללות של המדינה ושל קבלני המשנה שלה המתנחלים בכל הקשור להשתלטות על רכוש פלסטיני פרטי, הרי זה תחום החקלאות בגדה. שם לא מדובר על

עמונה אחת, אלא על עשרות עמונות שמתווספות כל שנה. אבל בניגוד למה שקורה בחלק מהמאחזים שבהם

(המנהל האזרחי) מוציא צווי הריסה מתוך ידיעה שלעולם לא יצאו לפועל, כשזה מגיע לחקלאות, ברוב רובם של המקרים המנהל האזרחי אפילו לא טורח לעשות כאילו הוא מנסה בכלל לאכוף את החוק (goo.gl/9GlWdS).


לפני מספר שנים פרסמנו את דו"ח 'כרם נבות - החקלאות הישראלית בגדה המערבית' (לדו"ח המלא>> goo.gl/gYuSwt). הנתונים שהתפרסמות בדו"ח שהיו מעודכנים לעד סוף שנת 2012, כללו התייחסות מפורטת לשטח בן כמעט 93,000 דונם של חקלאות ישראלית בגדה. מאז חלה עלייה משמעותית בגודל השטחים המעובדים על ידי מתנחלים בגדה המערבית והשטח הכולל נכון להיום מתקרב ל-100,000 דונם.

סך הכל נוספו בין ארבעת השנים 2013-2016 למעלה מ-7,500 דונם של שטח חקלאי ישראלי בגדה. מתוך כלל השטח הזה 1,796 דונם הם פלישות לאדמות פלסטיניות פרטיות (מתוכם כ-150 דונם הם לאדמות ואקף).


חלק ניכר מההשתלטויות החדשות על אדמות פרטיות התרחשו כצפוי סביב ההתנחלויות הדתיות לאורך גב ההר, שאוכלוסייתן היא האלימה ביותר. מובילות את המגמה הזו הן ההתנחלויות : שילה ומאחזיה (goo.gl/i8yvQL), איתמר, אלון מורה וכוכב השחר.


כ-740 דונם של קרקע בבעלות פלסטינית פרטית המצויים בשטח הצבאי הסגור 151 (שמצוי בין נהר הירדן וגדר המערכת החשמלית), מעובדים על ידי מתנחלים (goo.gl/WAwyhK). בסך הכל ישנם כיום בשטח הצבאי הסגור 151, כ-9,740 דונם אשר למעלה ממחציתם הם בבעלות פלסטינית פרטית שבעליהם מנועים מלהגיע אליהם.


ראו גם את הידיעה של וואלה! חדשות בעניין זה>> goo.gl/RPTKTM

לדו"ח 'כרם נבות - החקלאות הישראלית בגדה המערבית' המלא>> goo.gl/gYuSwt


コメント


bottom of page