top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

השומר יו"ש אוכלים סנקציות

ב (28.8.2024) התפרסם כי הממשל האמריקאי הטיל סנקציות על המליציה החמושה והאלימה "השומר יו"ש". מי שעוקב אחר העמוד הזה, יודע כי מדובר באחד הארגונים האלימים והמסוכנים ביותר שפועלים בשנים האחרונות בגדה המערבית ובשל כך למרבה הצער, אנו מרבים להזכיר את שמו כאן.



הנימוקים הרשמיים להשתת הסנקציות על השומר יו"ש, הם מינימליסטים ומנוסחים באופן מעודן למדי: דובר מחלקת המדינה האמריקאית הסביר שהארגון סיפק עזרה חומרית למאחז חוות מיתרים וכן למתנחלים ינון לוי, נריה בן פזי וצבי בר יוסף, כולם מצויים תחת סנקציות אמריקאיות בשל מעורבותם באלימות נגד פלסטינים בגדה המערבית. עוד נכתב בהודעה כי מתנדבי הארגון גידרו את אזור הכפר ח'רבת זנותא לאחר שכ-250 תושביו גורשו מהמקום והם סייעו למנוע את חזרתם למקום.


הנימוקים הללו הם נימוקים מצויינים ומספקים על מנת להשית על השומר יו"ש סנקציות משתקות ולדעתנו גם על מנת להעמיד חלק גדול מאנשיו לדין ולהכריז על פירוקו לאלתר, אבל אנחנו יודעים שהנימוקים הללו הם רק קצה הקרחון של פעילות טרור מאורגנת ומתמשכת שאנשי הארגון הזה מעורבים בה. למעשה, ספק אם ישנו מוקד טרור מתנחלים אחד בשנים האחרונות ברחבי הגדה המערבית, ששכירי או מתנדבי המליציה הזו, אינם נמצאים בו. בשביל זה הם קיימים וזה מה שהם עושים ביום יום.


על ההיסטוריה של הארגון האלים והמסוכן הזה שהוקם בשנת 2013 והאנשים שעומדים מאחוריו, תוכלו לקרוא בשני פוסטים שפרסמנו כאן לפני מספר שנים (הקישורים בהערות הראשונות). היום אנו רוצים להתמקד בנקודה אחת שבעינינו היא אחת הנקודות החשובות בסיפור הזה: מאיפה הכסף?


ובכן עיון מהיר בדוחות הכספיים של השומר יו"ש מלמד שחלק גדול מהכסף, תחזיקו טוב עכשיו, מגיע מכם. הנה הנתונים שנמצאים בעמוד המסכם את סך הכספים הממשלתיים שהועברו למליציה הזו בין השנים 2018-2023



כדי לחסוך לכם אנרגיה חישובית, עשינו לכם את החשבון: ב-6 השנים הללו המליציה קיבלה ממשרדי הממשלה קרוב ל-8 מליון ₪. כל זה בלא להביא בחשבון מאות אלפי שקלים שלהערכתנו הם קבלו מדי שנה מגופים ציבוריים נוספים (כמו למשל מועצות אזוריות ומקומיות בגדה), שמסתתרים בדוחות הכספיים שלהם תחת הגדרות סתומות כמו: "תמיכות" ו"הכנסות מפעילות ושונות". וכל זה בלא להביא בחשבון את הנשקים והתחמושת שרבים מאנשיה מקבלים מהצבא, שבאמצעותם הם מטילים טרור על סביבתם.


בקיצור: בלי כסף וציוד ממשלתי וציבורי המליציה לא היתה קיימת. ואם היא היתה קיימת, הנזק שהיא היתה גורמת, היה בהיקפים מצומצמים לאין ערוך. אז כאשר אתם הישראלים, קוראים על הסנקציות שהממשל האמריקאי הטיל על השומר יו"ש, תזכרו שהסנקציות הללו הן בעצם נגד כולכם, כי הכסף בא מכם.


Comments


bottom of page