top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

הקצאת המים של שדה בועז

אנחנו עדיין עם תחקיר הקצאות המים של רשות המים, שפרסנו כאן ביום רביעי 19.10 (https://bit.ly/3E5v7Vm): בסדרת הפוסטים שהעלנו כאן מאז, סיפרנו על מספר מתנחלים שקבלו כל אחד הקצאת מים, על אף שהם מפרי חוק מועדים.

היום נבקר באזור בית לחם, במאחז שהוקם בשנת 2002 על אדמות הכפר אלח'ד'ר, בשם "נווה דניאל צפון", המוכר גם בשם שדה בועז. על המאחז הזה, כתבנו כאן לפני מספר חודשים: https://bit.ly/3Wyalop

בניגוד להקצאות מים שדברנו עליהן כאן עד כה, אשר רשומות על שמם של אנשים פרטיים, הקצאת מים עליה נספר כאן היום, רשומה על שם מאחז נווה דניאל צפון. בספרי המים של רשות המים ההקצאה הופיעה לראשונה בשנת 2014. זה לא שב-12 השנים בין 2002 ו 2014 לא היו שם מים חלילה. אנו מניחים שהקצאת המים הספציפית למאחז, קשורה גם לגידול שחל באוכלוסיית המאחז הלא-חוקי הזה, וגם להשתלטויות חקלאיות שהחלו כשנתיים קודם לכן ומאז הולכות ומתרחבות. עיון זריז בדף הפייסבוק של המאחז, מבהיר לשם מה הם זקוקים ל-17 אלף קוב מים שהם מקבלים כל שנה מרשות המים:

"אנו רואים בעבודת האדמה ערך חשוב וחלק בלתי נפרד מתהליך שיבתו של עם ישראל לארצו. כיום, ענף החקלאות הפך להיות נחלתם של מעטים המעבדים שטחים גדולים בעזרת ציוד מתקדם וכוח עבודה זול, וכתוצאה מכך חלה התרחקות מעבודת האדמה. החקלאות בישוב תכוון להיות אורגנית ותתבסס בעיקרה על בוסתנים, כרמים ומטעים" (https://bit.ly/3t2DYR4).

יש רק בעיה אחת עם החזון הזה: כל האדמות שעליהן הם השתלטו עד כה ושעליהן הם מן הסתם שואפים גם להשתלט בעתיד, לא שייכות להם ואין להם אבק של זכות לעשות בהן שימוש. כן, מדובר בפולשים, כפי שאחד מתושבי המקום, גידי קלמן שמו, היטיב לסכם לפני מספר שנים https://bit.ly/3t2E8rE). "בעיה" כתבנו? לא מבחינת רשות המים. מבחינתה אין בעיה לספק 17 מיליון ליטר כל שנה, לאנשים שמשתלטים בניגוד לחוק על אדמות של אחרים ובונים עליהן מבנים בניגוד לחוק. כל עוד הם ישראלים כמובן.


Bình luận


bottom of page