top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

הקצאת המים של צבי סטרוק

ביום רביעי (19.10) העלנו כאן פוסט שעוסק בהקצאות המים שרשות המים מעניקה למתנחלים מפרי חוק. מדובר בכמויות מים אדירות שמועברות מדי שנה לאותם מתנחלים, שבלעדיהן הם לעולם לא היו יכולים להשתלט על עשרות אלפי דונם, או להקים מאחזים בלתי חוקיים שמשפריצים סביבם אלימות. היום אנו ממשיכים עם סדרת הפוסטים, שכל אחד מהם יוקדש למתנחל או מאחז פורע חוק אחר, שרשות המים מקצה לו מים.

פוסט שני בסדרה

את הפוסט הקודם הקדשנו למתנחל מההתנחלות שילה, בשם משה מושקוביץ שפלש לקרקעות של תושבי הכפר קריות. היום נקפוץ קילומטרים בודדים מזרחה, ונכיר את מר צבי סטרוק, הבן של ח"כ אורית סטרוק, תושב המאחז אש קודש, אחד המאחזים האלימים ביותר בגדה המערבית. בעלי הזכרון החד דיו, ודאי זוכרים שמיסטר סטרוק נידון לשנתיים וחצי בכלא, לאחר שהורשע בחטיפה ובהתעללות בקטין פלסטיני כפות. ומי שלא זוכר - https://bit.ly/3DkIeRQ

הסיבה שסטרוק הטיל אימה על השכנים שלו (מלבד העובדה שהוא גדל בסביבה שמקדשת גזענות ואלימות), היתה שהוא רצה להשתלט על אדמותיהם. וזה אכן בדיוק מה שהוא עשה. סביב שנת 2008 הוא פלש לחלקה בת כ-17 דונם, השייכת למשפחה מהכפר ג'לוד, ונטע עליה כרם ענבים. בעקבות עתירה לבג"ץ המנהל האזרחי הוציא צו פינוי, שמומש בשנת 2016, גם זה בעקבות עתירה נוספת שהוגשה על ידי בעלי הקרקע.

נחזור עכשיו לנתוני הקצאות המים: עיון בנתונים שפרסמה 'רשות המים', מגלים שהחל משנת 2011, כלומר כ-3 שנים לאחר שהמנהל האזרחי הוציא נגד סטרוק צו פינוי, הוא קיבל על שמו הקצאת מים נאה מאוד, שבשנת 2014, גודלה אף שולש. נראה לכם מוזר שרשות המים מעניקה הקצאת מים לפולש אלים שמפר את החוק? הישארו איתנו לפוסטים הבאים ותבינו שהמקרה של סטרוק, אינו היחיד.


Comments


bottom of page