top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

הקצאת המים של משה מושקוביץ

ביום רביעי (19.10) העלנו כאן פוסט שעוסק בהקצאות המים שרשות המים מעניקה למתנחלים מפרי חוק. מדובר בכמויות מים אדירות שמועברות מדי שנה לאותם מתנחלים, שבלעדיהם הם לעולם לא היו יכולים להשתלט על עשרות אלפי דונם, או להקים מאחזים בלתי חוקיים שמשפריצים סביבם אלימות גזענית. היום אנו משיקים סדרת פוסטים, שכל אחד מהם יוקדש למתנחל פורע חוק אחר, שרשות המים מקצה לו מים.

היום נדבר בקצרה על משה מושקוביץ מההתנחלות האלימה והמבודדת שילה. מיסטר מושקוביץ הוא אחד מאותם מתנחלים פולשים חצופים במיוחד. הוא השתלט על שטח חקלאי בן כמה עשרות דונם, של תושבי הכפר קריות, שנמצא בסמוך לכביש 60, והקים במקום מערכת חממות שאותה מתחזקים עבורו עובדי חקלאות תאילנדים, אותם הוא מעסיק. אגב, למושקוביץ יש היתר ממשרד החקלאות להעסקת 5 עובדים זרים, יותר מכל אחד אחר מהשכנים/מתחרים שלו בשילה. ככה זה כנראה כאשר בוזזים אדמות, צריך לייבא עובדים מתאילנד שיעבדו בהן. "ציונות" קוראים לזה שם בשילה. בעצם לא רק שם.

החוצפה של מושקוביץ הפולש הסדרתי, היא קצת חריגה אפילו במושגי האזור פורע החוק שבו הוא חי. פעם אחר פעם הוא מגיש עתירות לבג"ץ נגד הצהרות המדינה על כוונתה לפנות אותו (שמושגות רק בזכות עבודתן העיקשת של עורכות הדין של ארגון 'חקל'), שבהן הוא מפסיד, חוטף הוצאות משפט בשל העתירות המופרכות שהוא מגיש, ואז הוא נעלם ולא משלם את ההוצאות. על כל פנים, בינתיים השיטה הזאת עובדת לו, לא רע. הוא עדיין בתוך האדמות אליהן פלש ואין סימנים שהמדינה הולכת לשים סוף לפארסה הזו.

אבל לא רק משרד החקלאות והצבא שמגן עליו, נחלצו לסייע למיסטר מושקוביץ לבזוז את אדמות שכניו מקריות. אלא גם רשות המים שמקצה לו לפחות מאז שנת 2011 (אם כי סביר שעוד הרבה לפני כן) אלפי קוב מים מדי שנה, כדי שהוא יוכל להשקות את האדמות שהוא פלש אליהן. ככה זה כאשר מדינה שלמה מגייסת את משאביה כדי לסייע לאנשים לבזוז רכוש של אחרים.

הכתבה על הקצאות המים למתנחלים מפרי חוק, שפורסמה באת 'זמן ישראל' - https://bit.ly/3VHodfJ



Comentarios


bottom of page