top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

הקצאת המים של איתמר כהן

ביום רביעי (19.10) העלנו כאן פוסט שעוסק בהקצאות המים שרשות המים מעניקה למתנחלים מפרי חוק. מדובר בכמויות מים אדירות שמועברות מדי שנה לאותם מתנחלים, שבלעדיהן הם לא היו יכולים להשתלט על עשרות אלפי דונם, או להקים מאחזים בלתי חוקיים שמשפריצים סביבם אלימות גזענית. בפוסט הקודם סיפרנו כאן על דליה הר סיני, תושבת ההתנחלות סוסיה. היום נקפוץ צפונה על מנת לספר על אדם שהקים מאחז לא חוקי בלב "שטח צבאי סגור".

פוסט רביעי בסדרה

בחודש מאי האחרון, נתן בג"ץ אור ירוק לצבא לגרש כ-12 קהילות פלסטיניות שמתגוררות מזה דורות באזור מסאפר יטא. מדובר בשטח בן למעלה מ-30 אלף דונם שישראל הכריזה עליו כ"שטח אש 918" בראשית שנות ה-70. "שטחי אש" המתפרשים על כ-20% משטח הגדה, מוכרזים כ"שטחים צבאיים סגורים" שעל פי החוק הצבאי, רק לאנשים שהצבא מכיר בהם כ"תושבי קבע", מותר לשהות בהם. אממה, ישראל לא מכירה בתושבי אף קהילה פלסטינית שנמצאת בתוך שטחי האש, כ"תושבי קבע". אחלה קומבינה: גם "כיבוש נאור" וגם מגרשים פלסטינים כי הם לא "תושבי קבע".

עכשיו נקפוץ ללב שטח אש 904א הכולל למעלה מ-42 אלף דונם מאדמותיהם של הכפרים עקרבה, בית דג'ן ובית פוריכ, על מנת להכיר אדם שבו ישראל דווקא כן מכירה כ"תושב קבע": אומנם לא מדובר בהכרה רשמית, אלא רק בהכרה דה פקטו, אבל מבחינתו בהחלט די בכך. מדובר באדון איתמר כהן שהקים בשנת 2013 מאחז לא חוקי בלב שטח אש 904א. בנקודה זו אפשר ואף רצוי לחזור לקרוא את הפוסט שהקדשנו לו לפני ארבע שנים, על מנת להתרשם מהדמות ומפעלותיה (https://bit.ly/3TpbtZn).

באמצעות חוות בקר שהוא הקים, מיסטר כהן השתלט באלימות על שטחי מרעה וחקלאות עצומים. ראוי רק לציין כי הקמת המאחז הבלתי חוקי הזה, היא חלק ממהלך גדול שבו רוב שטח אש 904א הפך בעשור האחרון, למגרש המשחקים האחורי של מתנחלי איתמר והמאחזים ממזרח לה, שעושים בו למעשה ככל העולה על רוחם.

אבל פרות כידוע לא חיות מאוויר. הן צריכות לאכול ולשתות והרבה. את בעיית האוכל, כלומר המרעה פתר כהן באמצעות גירוש הפלסטינים שרעו באזור זה במשך דורות רבים. אבל מה לגבי מים? לשם כך יש את רשות המים שבסמוך להקמת המאחז הלא חוקי בלב שטח צבאי סגור שאמור בכלל לשמש את הצבא לאימונים, הקצתה לו קרוב ל-3,000 קוב מים בכל שנה.


Comments


bottom of page