top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

הסנקציות הבריטיות

ביום שני (13.2.2024) פורסם כי ממשלת בריטניה החליטה גם כן להטיל סנקציות על 4 מתנחלים שקשורים במקרי אלימות קשים בגדה המערבית. ההודעה הבריטית מגיעה פחות משבועיים לאחר ההודעה של הממשל האמריקאי שאף הוא הטיל סנקציות על ארבעה מתנחלים – אחד מהם, ינון לוי מהמאחז "חוות מיתרים", כלול בשתי הרשימות. (bit.ly/3HZxwly).

שלושת המתנחלים הנוספים חוץ מינון לוי, שעליהם הבריטים הטילו סנקציות, הם עילי פדרמן (גיסו של לוי) שתועד במאחזים חוות מעון וחוות מיתרים, מאיים ומשסה כלב בתושב פלסטיני ותוקף פלסטינים בסמוך לבתיהם. המתנחל השני הוא משה שרביט שהקים בשנת 2021 מאחז חווה בשם "חוות עמק תרצה" מצפון להתנחלות המבודדת חמרה בבקעת הירדן. שרביט מעורב בגירוש רועים פלסטינים מאזורי מרעה נרחבים. המתנחל השלישי הוא צבי בר יוסף שהקים בשנת 2018 מאחז חווה ממזרח להתנחלות המבודדת והאלימה חלמיש. על מעלליו של בר יוסף פרסמנו כאן פוסט במאי 2020, שבגינו הוא הגיש נגדנו תביעת דיבה ותביעה להפרת פרטיותו, שבמסגרתה הוא טען שהמידע שפרסמנו היה כוזב ופוגעני. בעניינה של תביעה זו צפוי להינתן פסק דין בקרוב (bit.ly/3IjjlYN). בעקבות הכללתו של בר יוסף ברשימת הסקנציות הבריטית, אנו מעלים כאן שוב את הפוסט ככתובו וכלשונו, כשירות לציבור הרחב שתוהה מדוע דווקא בר יוסף נכלל ברשימה זו.

ברוכים הבאים לחוות הטרור שהוקמה ממזרח להתנחלות חלמיש (צפון מערבית לרמאללה).

מכירים את צבי בר יוסף? לא? לא נורא, לפחות חלק מהאנשים שכן למדו להכיר אותו ואת חבריו בשנה שנתיים האחרונות, לא יצאו נלהבים מההיכרות הזו.

צבי בר יוסף הוא מתנחל אלים שבכל מקום נורמלי היה מן הסתם מזמן מועמד לדין פלילי. אבל הגדה המערבית אינה מקום נורמלי, ולכן צבי בר יוסף לא רק שלא מועמד לדין, אלא שהוא בעליה של חוות בקר שהולכת ומוקמת בשנתיים האחרונות על אלפי דונם שנמצאים ממזרח להתנחלות חלמיש.

מה עושים בחווה של מיסטר בר יוסף? פורצים כבישים פיראטיים. בונים מבנים לא חוקיים. נותנים לפרות לרעות בכרמי הזיתים של הפלסטינים באזור. תוקפים בעלי קרקעות או סתם פלסטינים שבאים לעשות פיקניק באופן אכזרי במיוחד. וגם נטפלים באלימות מפעם לפעם לישראלים שבאים לתעד את ההשתלטות שלו ושל חבריו על אלפי דונם שנמצאים בין הכפרים כובר, ג'יביה ואם א-ספא.

צבי בר יוסף הוא רק אחד מתוך מאות רבות של מתנחלים אלימים במיוחד שמדינת ישראל משתמשת בשירותיהם האלימים על מנת להשתלט על שטחים בגדה המערבית. הם קוראים לזה שם "התיישבות ציונית" ו"שמירה על אדמות מדינה".

עכשיו נחשו מי דווקא מאוד מבסוט מבר יוסף? הרבנות הראשית לישראל שבשנת 2018 נתנה לו אישור מספר 2618/1 לגדל בקר כשר לשחיתה. מופתעים אה? גם אנחנו. אגב, בר יוסף אינו המתנחל האלים היחידי שקיבל חותמת הכשר מהרבנות הראשית. בעבר פרסמנו כאן שגם איתמר כהן, עוד מתנחל מאותו הז'אנר שהקים מאחז בלב מה שצה"ל מגדיר כ"שטח אש 904 א", מגדל בקר עם הכשר של הרבנות הראשית לישראל.

בתגובה הראשונה תוכלו לקבל הצצה לעולמו המופרע של מר בן יוסף ושל חבריו.

קרדיט תצלומים: מיקי פישר, באסל אל עדרה ופעילי דרום הר חברון.



Comments


bottom of page