top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

הליכותיו של שופט

7. (א)

אלה יאפיינו שופט בתכונותיו ובאורחותיו: יושר לב, טוהר מידות ומסירות לתפקיד. שופט יימנע ממעשים שאינם הולמים מעמדו של שופט או העלולים לפגוע בדימויה של מערכת השיפוט.

(ב)

שופט יהיה מופת לכיבוד החוק בכל אשר יעשה.

מתוך מסמך כללי האתיקה לשופטים, תשס"ז- 2007

****

קראנו באתר החדשות המקום הכי חם בגיהנום שהוועדה למינוי שופטים מתעתדת לדון במועמדותו של מר אריאל ארליך למשרת שיפוט בבית משפט השלום בירושלים. ארליך משמש מזה מספר שנים כ"ראש מחלקת הליטיגציה" בארגון הימין הקיצוני פורום קהלת המעורב עד צוואר בניסיון ההפיכה המשפטית של ממשלת ישראל הגזענית והמושחתת. זו בלא ספק סיבה מצויינת לסכל את מינויו לשופט, אבל לנו יש עוד כמה סיבות טובות לחשוש ממינויו לשופט, שכן אנחנו מכירים אותו עוד מהגלגול הקודם שלו, שבו הוא היה "סתם" מתנחל פורע חוק שמתגורר במאחז לא חוקי שנבנה כולו על קרקעות פרטיות שהוא וחבריו בזזו.


מדובר במאחז הלא חוקי עמונה שארליך, שגדל בעצמו בהתנחלות העבריינית עפרה, היה אחד מראשוני תושביו אי שם בשלהי שנות ה-90. הנה מה שאמרה לפני מספר שנים יפעת ארליך (בת הזוג), בעניין זה לערוץ 7: "עמונה/ כזוג צעיר עלו על ההר. אריאל עוד היה בצבא וחיפשנו מקום קרוב להורים בעפרה. החלטנו להגשים את חלומנו ולבנות בעמונה בית קבע. לצערנו הבית נחרב וירדנו להתברגן בעפרה".


מסתבר שכאשר בונים ביודעין בית לא חוקי על אדמות פרטיות גנובות, יש סיכוי (אומנם קטן מאוד), שיהרסו לך אותו, אפילו אם אתה מתנחל בגדה המערבית. אלא שגם "ההתברגנות" של בני הזוג ארליך, היתה די לא סטנדרטית. סליחה, דווקא מאוד סטנדרטית, אבל בסטנדרטים של ההתנחלות עפרה. לאחר שביתם נהרס בעקבות עתירה שהוגשה לבג"ץ בשנת 2005, בני הזוג ארליך עברו לגור בבית לא חוקי, אחרי שנבנה שנים ספורות קודם לכן, בחלקה הדרומי של ההתנחלות עפרה, שכמעט כולו, ממש כמו עמונה, בנוי על אדמות שמתנחלי עפרה שדדו מתושבי הכפר הפלסטיני השכן עין יברוד.


בספר דברים נכתב: "שֹׁפְטִים וְשֹׁטְרִים תִּתֶּן לְךָ בְּכָל שְׁעָרֶיךָ אֲשֶׁר יְהוָה אֱלֹהֶיךָ נֹתֵן לְךָ לִשְׁבָטֶיךָ וְשָׁפְטוּ אֶת הָעָם מִשְׁפַּט צֶדֶק". מתים כבר לראות איך כבוד השופט ארליך ישפוט בתיקים של גניבת אדמות שמתישהו בטח יתגלגלו לפתחו. אחרי הכל, יש לו לא מעט ניסיון בתחום.




Commentaires


bottom of page