top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

הכל לטובת הפלסטינים

מסתבר שבין אבטחת פוגרומים שמתנחלים מבצעים בכפרים פלסטינים לבין אישור של אלפי יחידות דיור חדשות בהתנחלויות, לממשלה הגזענית והמושחתת של ישראל, היה גם די זמן לאשר את תחילת העבודות באזור תעשייה חדש שישראל בונה בגדה המערבית. ברוכים הבאים ל"פארק תעשיות מכבים".

מי שנוסע בחודשיים וחצי האחרונים על כביש האפרטהייד 443 - כביש שרוב תושבי הגדה המערבית מנועים מזה כ-20 שנה מלנסוע עליו - יכול לראות שעל גבעה שממוקמת כמה מאות מטרים מצפון מזרח ל"מחסום מכבים", מתבצעות עבודות עפר בקנה מידה גדול. מדובר בעבודות תשתית להקמת אזור תעשיה חדש. בניית אזור תעשייה חדש בגדה המערבית, הוא לא אירוע שמתרחש כל יום. מדובר בתהליך תכנון ארוך והשקעה כספית גדולה מאוד של המדינה. העבודות במקום נעשות על פי תוכנית מתאר 230, שמשתרעת על כ-310.5 דונם, שנבזזו מתושבי הכפר צפא, באמצעות הכרזה עליהם כאדמות מדינה. לתשריט התוכנית שאושרה בספטמבר 2016 - https://bit.ly/3P0zw0X

"פארק תעשיות מכבים", הוא אחד מתוך מספר אזורי תעשייה שישראל מקדמת את הקמתם בשנים האחרונות בגדה המערבית. ישנם כמה מניעים שדוחפים את ישראל לקדם זאת:

1. להשתלט על קרקעות בגדה המערבית - שזה מה שישראל עושה כל הזמן.

2. לייצר מקומות עבודה עבור מתנחלים.

3. לייצר הכנסות נאות מארנונה לגופי השלטון המקומי - במקרה זה למועצה פורעת החוק מטה בנימין, שאחראית בין היתר להקמתם של עשרות מאחזים לא חוקיים ולהשתלטות על רבבות דונמים בבעלות פרטית של פלסטינים.

4. לקדם את תוכנית "השלום הכלכלי", שבבסיסה ההנחה שהפלסטינים יסכימו לוותר על מאווייהם הלאומיים, בתמורה לעבודה מכניסה ויציבות כלכלית שישראל תספק להם.

אבל לא רק המתנחלים הולכים לעשות הרבה כסף שם. כמו בכל פרויקט נדל"ן רציני עם "הרבה בשר" ממזרח לקו הירוק, ישנם גם כמה גורמים ממערב לקו הירוק שחותכים קופון נאה בגינו. במקרה זה מדובר בין היתר בחברת "שחף השרון" שהמנכ"ל שלה - דודי בראל שייצג את המועצה האזורית מטה בנימין ואת "היזם" (שזהותו לא נחשפה), הקפיד להיות נוכח ומעורב, בכל הדיונים שהתקיימו בעניין התוכנית בוועדות התכנון של המנהל האזרחי. בדיון הראשון שהתקיים בתוכנית ב-9.9.2015 הוא הסביר לועדה ש: "גופים כלכליים וארגונים שונים המליצו על שישה אזורי תעשייה לאורך קו התפר שיש בהם אינטרס מדיני כמקום שנותן תעסוקה לפלסטינים ונגיש לישראלים. היה לזה אפילו כסף מהמדינות התורמות. פארק תעשיות הוא אחד מאותם שישה אזורי תעשייה". כרגיל בגדה, הכל בכלל "לטובת הפלסטינים" שמהם הקרקעות נבזזו. חבל שהם כאלו כפויי טובה. לפרוטוקול הדיון - https://bit.ly/3OEzFpI

על התוכנית להקים מספר אזורי תעשיה חדשים בגדה המערבית, כתבנו כאן לפני כשש שנים (https://bit.ly/3qBQYQ6).

מעבר לאזורי התעשייה החדשים המתוכננים, הממשלה המשיכה בשנים האחרונות להזרים כספים להרחבת "אזורי תעשיה" קיימים. אחד מהם הוא "אזור התעשיה" השומם של ההתנחלות האלימה והמבודדת קריית ארבע, שהשר אלי כהן באחד מתפקידיו המיותרים הקודמים, "חנך" בשנת 2018 באמצעות כמה מיליוני ש"ח מהמיסים שלכם. הכסף שהוא זרק שם על כלום ושום דבר, נועד להתחנף לבייס הימני הקיצוני. הנה ההסבר לנסיקה המטאורית שלו בפריימריז של הליכוד (https://bit.ly/3KMHit2).

לפני שלוש שנים דיווחנו כאן על העבודות הלא חוקיות שנעשו בשטח נוסף שישראל מתעתדת לבנות בו אזור תעשייה. מדובר באזור תעשיה "בוסתני חפץ" ממזרח לטולכרם – שאמור להשתרע על קרוב ל-800 דונם שישראל בזזה מהכפרים שופה וא-ראס באמצעות הכרזה עליהם כ"אדמות מדינה" (https://bit.ly/3QMcPil).


Comments


bottom of page