top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

הכירו את הפקח החדש של רט"ג בדרום הר חברון - ידידיה טליה

ברכות לרשות הטבע והגנים על גיוסו של הפקח החדש בדרום הר חברון.

מדובר בבריון אלים בעל פה מלוכלך במיוחד, שנוהג להשתולל ולהטיל אימה על רועים פלסטינים ועל צאנם שנמצאים ברדיוס של בין מאות מטרים ועד מספר קילומטרים מהמאחז הלא חוקי בו הוא גר. תלונות רבות הוגשו נגדו עד היום אבל רשויות אכיפת החוק כמה מפתיע, נמנעות מלטפל בו - כמו בעוד הרבה מתנחלים אלימים מסוגו.

שימו לב לציטוט הזה מתוך אתר רט"ג: "רשות הטבע והגנים שומרת על ערכי הטבע, הנוף והמורשת, ומחברת בין האדם למקום תוך זיקה ושייכות לארץ ישראל ברוח ערכי מגילת העצמאות." הכירו את עובד מספר 58583 של רשות הטבע והגנים, מיסטר ידידיה טליה, שמונה לאחרונה לשמור בין היתר על "ערכי הטבע ברוח מגילת העצמאות" באזור דרום הר חברון. תכף נחזור לאופן שבו הפקח החדש פועל ועל הערכים עליהם הוא שומר. אבל בואו נתעכב עוד שניה על הסמכויות מרחיקות הלכת מאוד שהופקדו בידיו. הצו בדבר הגנה על הטבע (צו מס' 363) מגדיר את הסמכויות שהמדינה הפקידה בידי הפקח האלים שלנו: "לפקח יהיו הסמכויות הנתונות לחייל…למעט סמכויות מעצר וסמכויות חיפוש בבית מגורים..." לצו 363 - https://bit.ly/3mTLyxX

על המאחז הלא חוקי "חוות טליה", כתבנו כאן ביולי 2020. האיש שהקים את המאחז, אביו של ידידיה, יעקב טליה, שנהרג בתאונת עבודה בשנת 2015, הכריז שנים ספורות לפני מותו, שהוא "עדיין חושב שאפרטהייד זה הדבר הכי טוב בעולם". את אותו משטר "הכי טוב בעולם" שקרס בארץ בה הוא חי לקראת סוף שנות ה-80, הוא בחר ליישם בגדה המערבית, על חשבון קהילות הרועים של יטא, שתושביהן חיים באזור זה, גם הרבה לפני שאבות אבותיו של טליה, הגיעו לדרום אפריקה. כדאי לשוב ולקרוא את הפוסט שפרסמנו אז, על מנת להבין את תפיסת העולם המעוותת והאלימה שבה צמח הפקח החדש של רט"ג (https://bit.ly/3UIVh6O).

זהו אם כן, הבית שבו הפקח החדש של רט"ג גדל בו ואלו הערכים אותם הוא ספג מינקות. בזכות רט"ג, יש לו את הסמכויות לאכוף את עולם הערכים שלו על פלסטינים באזור דרום הר חברון, להשתולל עם טרקטורון ולהטיל אימה כשבכיסו תעודת פקח רט"ג. דוגמה אחת לכך, אפשר לראות בסרטון שצולם בשבת האחרונה (15.4.2023). לסרטון - https://bit.ly/3LaBhqK

גם האח המבוגר יותר שמתוגרר במאחז, בצלאל טליה, הוא בריון אלים בעל פה מטונף בזכות עצמו. מעניין מתי הוא ימונה למשרת פיקוח של גוף ממשלתי כלשהו באזור. אחרי הכל, את הכישורים הבסיסיים לכל משרת פיקוח באזור זה - גזענות ואלימות - הוא הוכיח שבהחלט יש לו. לסרטון בו כשוריו של בצלאל טליה באים לידי ביטוי - https://bit.ly/3LbgqDH

עכשיו בואו שמעו קטע: חלק מהמאחז הלא חוקי שבו גר הפקח טליה, נמצא בניגוד לחוק בתוך שמורת טבע מעון. בנוסף לכך, 670 דונם מתוך 3,200 הדונם שהוקצו לאבא שלו למרעה למשך שנה אחת בשנת 1996 (ולמרות זאת הוא ואחיו טוענים משום מה עד היום, שהם עדיין ברשותם, על אף שחלפו 26 שנה מאז שתוקף חוזה ההקצאה ההוא פג), נמצאים אף הם בתוך אותה שמורת טבע. כן, זו אותה רט"ג שמחרימה בשגרה צאן, בקר וגמלים מפלסטינים שרועים בשמורות טבע, בטענה שזה לא חוקי.

במרץ 2020 פרסמנו כאן פוסט על פקח נוסף של רט"ג בשם דני ברייר, שנתפס פולש לאדמות פרטיות של פלסטינים שנמצאות בסמוך להתנחלות בה הוא מתגור (https://bit.ly/3MUlygM). נראה אם כן, שלרט"ג יש בעיה במנגנון גיוס העובדים שלה. או בעצם, אולי זה בדיוק סוג העובדים אותם הם מחפשים שם.


Comentarios


bottom of page