top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

הבימה באים להתנחלויות

התיאטרון הלאומי של ישראל מתעתד להציג בקרוב עיבוד תיאטראלי של חיבורו הקנוני של ש"י עגנון "סיפור פשוט" בהיכל התרבות של ההתנחלות קריית ארבע. זו הזדמנות טובה להזכיר שקריית ארבע נוסדה בראשית שנות ה-70, על גבי קרקעות פרטיות בבעלות פלסטינים מחברון שהצבא תפס ל"צרכי בטחון" (באופן "זמני" כמובן).

בשיטה זו הוקמו רוב ההתנחלויות במהלך העשור וקצת הראשון לאחר כיבוש הגדה ועד בג"צ אלון מורה בשנת 1979. עבור קריית ארבע הוציא הצבא בין השנים 1970-1977 מספר צווי תפיסה שיחד התפרשו על שטח בן כ-500 דונם שהועברו למתנחלים והם הבסיס שממנו התפתחה ההתנחלות קריית ארבע שכיום מפוזרת על מספר גבעות המקושרות ביניהן באמצעות מערכת כבישים שפלסטינים מנועים מלנסוע בה. היכל התרבות בו התיאטרון הלאומי יופיע, ממוקם במרכזם של אותם 500 דונם גזולים.

נזכיר רק שביום מן הימים כאשר "הצורך הבטחוני" בקיומה קריית ארבע יחדל מלהתקיים, ישראל תאלץ להחזיר את אותם 500 דונם לבעליהם החוקיים בחברון. אך עד אז בניגוד להירשל גיבורו של ש"י עגנון, ש"הניח את ראשו על כפות המנעול והחל בוכה", אנו נמשיך להיאבק בכיבוש.

קראו את הכתבה בנושא שפורסמה ב"הארץ">> goo.gl/jIT9iS




Comments


bottom of page