top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

דו"ח אמנסטי קובע: אפרטהייד

באפריל 2021, ארגון זכויות האדם Human Rights Watch פרסם דו"ח בשם "הסף נחצה". הדו"ח קבע, כי ישראל מקיימת משטר אפרטהייד - אשר הוגדר כפשע נגד האנושות על-פי החוק הבינלאומי בשלוש אמנות: האמנה הבינלאומית לביעור כל צורות האפליה הגזעית (1965), האמנה הבינלאומית לביעור וענישה של פשע האפרטהייד (אמנת האפרטהייד) (1973) ואמנת רומא של בית הדין הבינלאומי הפלילי (1998). בכך, הצטרף הארגון לבצלם ושורה של ארגוני זכויות אדם פלסטיניים אשר קבעו אף הם שישראל מבצעת את פשע האפרטהייד (קישורים לדו"חות הארגונים בהערה הראשונה). ביום שלישי, ה-1.2.22, הצטרף לקביעה זאת גם Amnesty International, ארגון זכויות האדם הגדול בעולם. בדו"ח המקיף, שהתפרסם גם בעברית, תחת הכותרת "האפרטהייד הישראלי נגד הפלסטינים: מערכת אכזרית של שליטה ופשע נגד האנושות", קובע הארגון שישראל מקיימת משטר אפרטהייד בכל השטח שבין הירדן לים. הארגון מתייחס למגוון נושאים שבהם מפלה ישראל את הפלסטינים, כולל דוגמאות מהחודשים האחרונים (קישור לדו"ח החדש בהערה הראשונה). על אף שאנו סבורים שחלק מהדברים שהובאו בדו"ח ביחס למציאות השוררת בתוך שטחי מדינת ישראל, אינם מדויקים, עם השורה התחתונה אנו מסכימים: ישראל מקיימת משטר אפליה ממוסד ושיטתי כנגד כל הפלסטינים שחיים בין הירדן והים. לכשיצא הדו"ח של HRW, שכותביו התבססו בין היתר על עבודה שאנחנו ב'כרם נבות' מבצעים מזה שנים, פרסמנו כאן סדרה של שמונה פוסטים המדגימים, כל אחד מזווית קצת שונה, את הסיבות שהביאו את HRW לקבוע שישראל מקיימת משטר אפרטהייד. למותר לציין ש"אנטישמיות" אינה אחת מהן. המסקנות הקשות שעולות מהדו"ח החדש של אמנסטי, הן הזדמנות להיזכר בכמה סיפורים מהשטח. כאשר מביטים בהם, ובעוד אין ספור סיפורים נוספים שאנו מעלים כאן מדי שבוע, מבינים כיצד הארגונים הללו הגיעו למסקנה העגומה הזאת, שמטילה על כולנו, הישראלים, אות קלון:

השתלטות אלימה, בחסות המדינה והמתנחלים, על אדמות מסביב להתנחלות נוקדים - https://bit.ly/3snUqL0 הסיפור של חוות עינות קדם כמקרה בוחן שמדגים כי לא מדובר במצב "זמני" - https://bit.ly/3AZNU0S מניעת מים מתושבי הכפר קריות - https://bit.ly/3otQpDz ביטול צו תפיסה אחד, מיני רבים, שישראל ממשיכה להחזיק בתוך שטחי הרשות הפלסטינית - https://bit.ly/3LcVBp8 הקמת מבני תעשייה על אדמות גנובות בפסגות - https://bit.ly/3fwGLMq השתלטות על שטחים וגירוש רועי צאן פלסטינים בשטח השיפוט של מעלה אדומים - https://bit.ly/3goaQh3 השכרה לפלסטינים של אדמות שנגנבו מהם וניתנו למתנחלי ורד יריחו - https://bit.ly/3rEoH9v עיבוד חקלאי של מתנחלים באדמות שנגזלו מפלסטינים לטובת "שטח אש" בבקעת הירדן - https://bit.ly/3rvh19j


留言


bottom of page