top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

גלי עטרי בשילה

היי גלי עטרי התרגשנו לשמוע את תגובתך למחאה כנגד הופעתך בתל שילה בט"ו באב, בה הצהרת ש"מוזיקה היא שפה שבאה לגשר בין בני אדם ולהדגיש את המשותף והיפה. פילוג, הבדלים פוליטיים, וויכוחים, יש מספיק מכל עבר... תנו למוזיקאים לעשות מה שהם יודעים לעשות הכי טוב. לרגש!"

אין לנו כוונה להסביר לך מדוע הופעה בהתנחלות היא מעשה פוליטי והבעת תמיכה מלאה בכיבוש. במקום זה, אנחנו מבקשים שתקדישי דקה ללמוד על המקום שבו את הולכת להופיע ולמה עם כל הרצון הטוב למלא את תפקידך כמוזיקאית ולרגש, הבחירה שלך להופיע בהתנחלות שילה כנראה לא תרגש את אלו שהאדמה שלהם נגזלה מהם ועליה את עומדת לשיר.


ההתנחלות שילה הוקמה בשנת 1978 על אדמות הכפר קריות. עם השנים היא הלכה וגדלה והתפשטה לאדמותיהם הפוריות מאוד של מספר כפרים שכנים: סנג'יל, תרמס עיא וג'אלוד. כיום שילה היא ההתנחלות המובילה את המהלך של השתלטויות חקלאיות. באזור שילה מתנחלים השתלטו על אלפי דונם של קרקעות פרטיות בעיקר לשם שתילת גפני יין.


תל שילה הוא חלק מהתופעה של השתלטות על אדמות פרטיות של פלסטינים. אם תביטי בתצלום משנת 1980 תוכלי לראות בקלות שהתל והואדיות סביבו, היו מעובדים בצורה מוקפדת על ידי חקלאי הכפר קריות. אלא שישראל והמתנחלים חשקו במקום ולכן בראשית שנת 1978 הצבא הוציא צו תפיסה בטענה שהוא נדרש ל"צרכים צבאיים". כולם במערכת ידעו שלא מדובר בשום צורך צבאי או בטחוני, אבל כולם גם אפשרו לשקר הזה להתקיים מכיון שהוא שירת את האינטרסים של המתנחלים. מהר מאוד אבל הסתבר שגם זה לא הספיק למתנחלי שילה. בתחילת שנות ה-80 הם החליטו ללכת הלאה ולחסום באלימות את הכביש ההסטורי שבמשך דורות חיבר בין הכפרים קריות וסנג'יל כדי שהם יוכלו להשתלט על הואדי הפורה בו הכביש עובר ונמצא כמה עשרות מטרים מהמקום בו את הולכת לשיר. גלי תזכרי, חי כאן בארץ עוד עם וגם לבנותיו ובניו אין ארץ אחרת!




Comments


bottom of page