top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

"גברים בשמש"

אתמול העלתה דורית וסטון לאור פוסט, שבו הביאה תיאור של דפנה בנאי, פעילת זכויות אדם ותיקה שפועלת מזה שנים ארוכות כדי לסייע לקהילות הרועים הפלסטיניות בבקעת הירדן. קהילות אלו, הפכו בעשור האחרון למטרה לתקיפות פראיות של הצבא ושל מתנחלים, שיחד עושים ככל שביכולתם על מנת לגרשן ממקומות מגוריהן. הרעיון פשוט: להעיף מבקעת הירדן את האוכלוסייה הפלסטינית ולהעביר את האדמות למתנחלים. הסיפור הבא התרחש בקהילת חומסה, אשר שוכנת בצפון בקעת הירדן בסמוך להתנחלות המבודדת והאלימה בקעות. על ההתנפלות של הצבא על תושבי חומסה, כתבנו כאן לפני קצת פחות משלוש שנים (https://bit.ly/3OjVWsJ) - עכשיו הגיע תורם של המתנחלים להשתולל. כך היא כתבה:

"5 גברים יצאו אתמול לפגוע בפלסטינים. נכנסו למתחם של חומסה וראו אישה מבוגרת וילדתה לבדם. מתחבאות בין האוהלים. ירדו הנבלות מהאוטו וצעדו לעברן וצעקו "איפה הגברים ? איפה הגברים?". הגברים היו מעבר לגבעות, במרעה. הביריונים פתחו את הברז של מיכלית המים ושפכו את תכולתה היקרה לחול, תארו לעצמכם – 39 מעלות והמשפחה ולצאן נשארו ללא טיפת מים. הבריונים ניגשו לאוהל הראשון וניסו להדליק אש כדי להציתו ואחרים ניגשו לחמור שהיה קשור ליד השביל, התירו את החבל ורצו לגנוב אותו. אלא שהוא ברח בבהלה לשדה הקצור. לרוע מזלם של הפושעים השכן של האישה ראה את המתרחש והזעיק אותי ובמקרה הייתי במרחק דקות משם. כשראו אותי מגיעה עם מכוניתי קפצו למכונית וברחו. צילמתי את מכוניתם , אז כל מי שמכיר את הבעלים של המכונית שבתמונה שידע – אלה עבריינים גזעניים תוקפי נשים, פחדנים שלא בוחלים להתנפל 5ג גברים על אישה בודדה. כשאני הגעתי אליה ברחה אל מאחורי האוהלים אבל יצאה כשראתה שאני אישה, מצאתי אישה מבוהלת, היסטרית, רועדת כולה. באמת – כל הכבוד לכם פחדנים בני פחדנים. תגדלו זקן ופיאות, תתפללו ותתפללו, אבל אלוהים – אין לכם !!" (https://bit.ly/442ojkJ)

מכיון שדפנה בנאי צילמה את הרכב של המתנחלים שהיה במקום, ושאלה אם מישהו במקרה מכיר - החלטנו לבדוק את העניין. ובכן, אנחנו לא יודעים לומר בוודאות מי המתנחלים שהיו במקום, אבל אנחנו בהחלט יודעים את מי כדאי לשאול אם הוא במקרה היה במקום. ואם לא, אז אולי הוא במקרה יודע מי כן היה במקום. לאיש הזה קוראים יוסף יהונתן כהן, שהרכב שצולם במקום רשום על שמו. כהן אגב מתגורר בהתנחלות המבודדת והאלימה משואה, שנמצאת כ-10 קמ' מדרום לחומסה והרכב שלו צולם הרבה מאוד פעמים מסייר באופן מאיים סביב קהילות רועים נוספות בצפון הבקעה.

יתכן כמובן, שמר כהן משאיל מדי פעם את הרכב שלו לחברים, ואולי גם באותו יום. אפשרות אחרת היא שהרכב שלו בכלל נגנב על ידי עבריינים שהגיעו לפרוע בתושבי חומסה, שהם בכלל לא קשורים למר כהן. מי יודע, הכל יכול להיות. אבל אנחנו במקום משטרת ישראל, היינו עושים טלפון קצר למר יוסף יהונתן כהן כדי לבדוק איתו איפה הוא היה באותו זמן וכיצד זה שהמכונית שלו צולמה במקום. קוראים לזה "קצה חוט" בלשון החוקרים.

לתצלום של הרכב של כהן כפי שצולם על ידי דפנה בנאי - https://bit.ly/3KpiuXR


Comentários


bottom of page