top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

בעמונה המתנחלים משתינים מהמקפצה.

היום אנו חושפים כי לאחר הגשת עתירת בעלי האדמות בדרישה לפינוי המאחז, בשנת 2008, המנהל האזרחי הוציא עוד 20 צווי הריסה שונים. המתנחלים במקום המשיכו לבנות, לסלול, לנטוע ולגדר גם אחרי שהיה ברור להם שכל מטר שעליו הם יושבים הוא שטח בבעלות פלסטינית פרטית. מה עשו רשויות אכיפת החוק חוץ מלתייק את צווי ההריסה? נאדה!

בתצלום האוויר כאן למטה ניתן לראות את כל צווי ההריסה שהמנהל האזרחי הוציא בעמונה. הנקודות בצבע תכלת הם צווי ההריסה שהוצאו מאז שנת 2009, כלומר בוודאות לאחר הגשת העתירה. מה שהם דווקא כן עשו היה להמשיך ולתקצב את המועצה האזורית העבריינית מטה בנימין המעורבת באין ספור מקרים של השתלטויות על אדמות פרטיות. בין השאר, בין השנים 2010-2009 (כלומר שנה או שנתיים לאחר הגשת העתירה) בנתה המועצה המקומית בעמונה מגרש כדורסל חדש. המתנחלים המשיכו גם להשתלט על שטחים למטרות חקלאיות. לא פחות מחמישה כרמי זיתים וענבים נטעו בעמונה משנת 2009 ועד שנת 2013. כולם למותר לציין על אדמות פרטיות, וביניהן גם אדמות חלק מהעותרים.



留言


bottom of page