top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

בחסות המלחמה

קריסת שלטון החוק והמשטרה בפני אספסוף ימני בשדה תימן ובבית ליד, היא סימן נוסף להתפוררות שלטון החוק והמדינה הישראלית. אין ספור אירועים דומים של מליציות אספסופיות שמשתוללות בכפרים פלסטינים או לאורך כבישים בגדה, הכשירו את השטח לקראת מה שראינו בשדה תימן ובבית ליד לפני מספר ימים. ממשלת ישראל הגזענית והמושחתת כמובן חוגגת על הכאוס הגובר וחזקה עליה שהיא תמשיך ללבות את ההסתה ולעודד את אותם פורעים שאף לא אחד מהם נעצר עד כה.


ההתפוררות המשטרית והחברתית הפנימית מעודדת את הממשלה ואת העומד בראשה, להסלים את המהלכים הצבאיים בהם ישראל עושה שימוש בעיקר בזירה הלבנונית אך גם בטהרן. ואלו עשויים להגביר את הירי של חזבאללה אל תוך ישראל ולגרום לאבדות נוספות בנפש, בגוף וברכוש. המוות והחורבן בצד הישראלי יגבירו מצידם את קצב הקריסה של מערכות שלטון החוק ובראשן המשטרה.


המציאות המשברית הזו שנמצאת כך נראה, רגע לפני הסלמה קשה נוספת, היא ההזדמנות לה מחכים הגורמים הקיצוניים והאלימים ביותר בימין המתנחל. סטרוק קראה לזה לא מזמן "נס" ואת הנס הזה ישנם די אנשים שישמחו לשחזר באמצעות גירוש של קהילות פלסטיניות נוספות, מעבר ללמעלה מ-30 הקהילות שתושביהן גורשו בשנתיים האחרונות ממקומות מגוריהן.


לפני כחודש ימים העלנו כאן פוסט שבו התרענו מפני האפשרות הזו. את הפוסט חתמנו במילים הללו שכיום נראות אקטואליות עוד יותר: 


"מוטיבציה יש. נשק ותחמושת יש ויש. שיטות הפעולה והתקדימים נוצרו ועמדו במבחן המעשה. והרוב המוחלט מקרב הפורעים והפושעים לא נעצר, שלא לדבר על הועמד לדין. מה שנותר הוא לחכות להזדמנות הגדולה הבאה.  הצבא, המשטרה והשב"כ יכולים וחייבים למנוע זאת, אך העבר מלמד שאין להם כל כוונה לעשות זאת. גופם, רכושם, זמנם וכבודם של מיליוני פלסטינים הוא הפקר. 


הכיבוש והאפרטהייד חייבים להסתיים, אבל עד אז רק כוח בינ"ל שייכפה על ישראל ושיטול ממנה את השליטה בגדה המערבית, יוכל להגן על האוכלוסייה האזרחית הפלסטינית, מפני האלימות השיטתית והבלתי-מרוסנת שהיא חשופה בפניה.


Comments


bottom of page