top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

ארגון היובל נוטע באדמות בורין

חשבתם שהמושג "חוצפה ישראלית" מעמיד סטנדרט גבוה אולי אף בלתי עביר, בתחום? אז היום נכיר מושג שמציב סטנדרט חדש בתחום: "חוצפה אוונגליסטית".

לפני ימים ספורים, פרסמה העיתונאית ג'ודי מלץ מעיתון הארץ (במקור הכתבה פורסמה במהדורה האנגלית ולאחר מכן תורגמה לעברית), סיפור שראוי להתעכב עליו. מסתבר שארגון אוונגליסטי אמריקאי בשם 'היובל', אשר מביא לגדה המערבית מתנדבים בעיקר מארה"ב, השתלט על קרקעות בבעלות פרטית של תושבי הכפר בורין, מדרום לשכם, ונטע עליהם אלפי עצים. הם עשו זאת כחלק מפרויקט שהם מכנים בארגון: “Greening Israel”. עכשיו בואו שמעו קטע: כאשר טומי וולר, האיש העומד בראש הארגון, נשאל הכיצד זה שהם עובדים על קרקע פרטית של פלסטינים? הוא אמר את המשפט המדהים הבא: "מבחינתנו אין להם (כלומר לפלסטינים כ.נ) זכות שיפוטית לגבי הקרקע המדוברת" (“From our perspective, they don’t have jurisdiction over that land”).

קחו שניה לחשוב על זה: מנהיג קבוצת תיירים אוונגליסטים; שמגיעים הנה מדי שנה כדי להתנדב בהתנחלויות, אומר לעיתונאית מקומית ש"מבחינתו" אין לפלסטינים זכויות באדמות אשר קהילותיהם מעבדות מזה דורי דורות. ברוכים הבאים לגדה המערבית גרסת האוונגליסטים. כאן יש מספיק חוצפה לכווווווווולם, בתנאי שהיא משרתת את האינטרסים של המתנחלים בהתנחלויות האלימות ביותר בגדה, כמו למשל ההתנחלות הר ברכה. במסגרת שיתוף הפעולה החולני בין פונדמנטליסטים יהודים ונוצרים שמדינת ישראל מעודדת, לפני כשנתיים, בשיא מגיפת הקורונה, כאשר הכניסה לישראל הותרה רק לאזרחים ישראלים, מתנדבי ארגון היובל, קיבלו היתר חריג ממשרד הפנים להיכנס לארץ, על מנת להתנדב בהתנחלויות. קישור לידיעה בעיתון 'הארץ' - https://bit.ly/3QNWcjA

ארגון 'היובל' הוקם לפני כ-17 שנה בארה"ב, במטרה להביא מתנדבים נוצרים מכל העולם, לעבוד בהתנחלויות בגדה המערבית. מתנדבי הארגון שבעצמם משלמים הרבה כסף לארגון עבור "הזכות" לעבוד אצל המתנחלים בלא כל תמורה, למעשה מסייעים להם להמשיך ולהשתלט באלימות על אדמות חקלאיות של פלסטינים. ברשימת ההתנחלויות בהן מתנדבי הארגון עובדים, נמצאות ההתנחלויות: פסגות, שילה והר ברכה. שלושתן התנחלויות שסביבן משגשג מפעל ביזת אדמות נרחב. מסתבר אבל שלא רק בהשתלטות על אדמות חקלאיות פרטיות עוסק הארגון, אלא גם בבנייה לא חוקית. ממערב להתנחלות ברכה, ישנו מאחז לא חוקי, שכנגד כל מבניו תלויים ועומדים צווי הריסה. זהו המקום בו הארגון מארח את מתנדביו.

אין פלא שמבחינת ארגון 'היובל' לפלסטינים "אין זכות שיפוטית לגבי הקרקע המדוברת". הם נקלטו היטב בסביבה התרבותית בה הם בחרו לבלות את זמנם ב"ארץ הקודש". גם מבחינת ההתנחלות ברכה, שעימה אנשי 'היובל' בלא ספק תיאמו את הנטיעות, לפלסטינים "אין זכות שיפוטית" לגבי אלפי דונם, שעליהם ההתנחלות השתלטה, עוד לפני שהחברים האוונגליסטים מארה"ב הגיעו לעזור. לשם כך, די היה להם בעזרה שהם קיבלו ומקבלים מהצבא.

קישור לכתבה בעיתון הארץ - https://bit.ly/3Cz3T9a


Comments


bottom of page