top of page
לוגו לבן.png

וַיְהִי, אַחַר הַדְּבָרִים הָאֵלֶּה, כֶּרֶם הָיָה לְנָבוֹת הַיִּזְרְעֵאלִי, אֲשֶׁר בְּיִזְרְעֶאל--אֵצֶל הֵיכַל אַחְאָב, מֶלֶךְ שֹׁמְרוֹן"            מלכים א' פרק כא"

חיפוש

ארגון היובל באדמות קוסרה

הארגון הפונדמנטליסטי-אוונגליסטי היובל ממשיך להשתולל בחסות המתנחלים וצבא ההגנה לאפרטהייד.

ב-27.10, ימים ספורים לפני הבחירות האחרונות, עלה סרטון בעמוד הפייסבוק של הארגון הפונדמנטליסטי-אוונגליסטי 'היובל' (https://bit.ly/3ut5rMw), שבו מתועדים מתנדבי הארגון נוטעים עצים. הסרטון הוא חלק מקמפיין אותו הם מכנים “greening Israel”. למותר לציין, במקרה של ארגון זה, שפועל בשיתוף פעולה הדוק עם כמה מגדולי גנבי האדמות בגדה המערבית, שהנטיעות מתקיימות בגדה המערבית ולא בשטח מדינת ישראל, בניגוד למה שניתן להבין משם הקמפיין. באוגוסט האחרון, העלנו כאן פוסט בו תיארנו כיצד הארגון הזה השתלט באמצעות נטיעות על עשרות דונמים חקלאיים של אדמות הכפר בורין, מדרום לשכם, בתיאום עם מתנחלי ההתנחלות המבודדת והאלימה ברכה (https://bit.ly/3EXRP0I).

נחזור לסרטון מה-27.10: בסרטון אמנם לא נאמר היכן הנטיעות מתבצעות, אבל בשביל זה אנחנו כאן: הנטיעות התבצעו על אדמות הכפר קוסרה, מזרחית להתנחלות המבודדת מגדלים, שהולכת והופכת בשנים האחרונות, לעוד מוקד ממאיר של אלימות מתנחלים. באפריל האחרון, סיפרנו כאן על ההשחתה הוונדליסטית שמתנחלי מגדלים ביצעו בעשרות דונמים של כרמי הזיתים של תושבי קוסרה, על מנת להרחיב את ההתנחלות האלימה הזו מערבה (https://bit.ly/3F4z7Ez). כפי שהסברנו אז, ההשתלטות הונדליסטית באפריל האחרון, נעשתה במקביל לפריצת מערכת דרכים פיראטיות סביב ההתנחלות. עתה מתברר, באופן לא מפתיע כמובן, שהמתנחלים במקום החלו להשתלט על שטחים גם ממזרח, באזור שנמצא בין ההתנחלות וכביש 5, שרובו נטוע עצי זית של תושבים פלסטינים מהכפרים השכנים. בדיוק לשם כך, המתנחלים הביאו למקום את החברים הפונדמנטליסטים שלהם מאמריקה, שתעדו את עצמם משתלטים באמצעות נטיעות, על שטחים אלו, שחלקם נבזזו רשמית על ידי המדינה והועברו למתנחלי מגדלים, וחלקם נבזזו עתה בסיוע אנשי "היובל", על מנת "ליער" אותם. בכל מקום נורמלי, הפונדמנטליסטים הפולשים מאמריקה, היו נעצרים, נחקרים, נענשים ולאחר מכן מועברים על ידי השב"ס, לחדר ההמתנה של תיירים מגורשים בנתב"ג ומועפים בטיסה הראשונה הביתה. אבל כאן באפרטהיידיסטן הקטנה שלנו, הם מעלים סרטונים לפייסבוק. אין פלא, הם למדו מהר מהחברים שלהם בהתנחלויות כיצד עובדת השיטה.


Comments


bottom of page